Hands och Alfaskop samarbetar kring ASP-tjänster

Hands och Alfaskop samarbetar kring ASP-tjänster Konsultföretagen Hands och Alfaskop har inlett ett samarbete runt försäljning och leverans av Application Service Provider (ASP) tjänster. Avtalet innebär att Hands nu kan erbjuda sina drygt 600 kunder i Norden ett alternativ till traditionell drift av sina affärssystem. För Alfaskops del innebär samarbetet att man nu via Hands får tillgång till spetskompetens runt affärssystem som Jeeves och Axapta. "Vi tror att samarbetet med Alfaskop gynnar våra kunder på flera sätt, dels kan vi nu erbjuda nya och intressanta lösningar för deras driftsmiljö, dels kan vi själva implementera och underhålla systemen effektivare" säger Oskar Kristiansen, VD på Hands och fortsätter " Eftersom företagen kompletterar varandra på ett utmärkt sätt genom vårt fokus på affärskritiska lösningar och Alfaskops på teknisk infrastruktur och effektiv drift skapas ett attraktivt helhetserbjudande för kunderna". "En stor del av företagen på den nordiska marknaden skulle vara betjänta av ett bättre IT-stöd, IT-system och infrastruktur som verkligen stödjer kärnverksamheten och inte tvärtom. Med moderna affärssystem som Jeeves och Axapta i en ASP- lösning är detta möjligt, samtidigt som kostnaderna kan sänkas och tillgängligheten ökar," säger Erik Lautmann VD, Alfaskop. Fakta om Hands Hands är ett IT-bolag som arbetar med att erbjuda och leverera helhetslösningar kring verksamhetskritiska IT-lösningar. Genom att kombinera kompetens inom IT och affärsprocesser med marknadens ledande system, söker Hands skapa trygghet, lönsamhet och ökad konkurrenskraft för sina kunder. Företaget har 750 anställda och bedriver verksamhet i hela Norden. Mer information om Hands finns på www.hands.se Fakta om Alfaskop Alfaskop är ett börsnoterat IT-konsultföretag med 450 medarbetare på 14 orter i Sverige. Alfaskop erbjuder ett ledande utbud av interna och externa ASP-lösningar som ger kunderna tillgång till applikation, information och driftstjänster. Genom att öka åtkomsten - och kunskapen att använda - program, system, nätverk och information minskar Alfaskop gapet mellan företags IT-strategier och visioner och användarnas verklighet. Mer information om Alfaskop finns på www.alfaskop.se För ytterligare information kontakta: Alfaskop AB Erik Lautmann, VD Tel: 08 - 585 39 801 direkt/mobil E-post: erik.lautmann@alfaskop.se Hands AB Oskar Kristiansen, VD Tel: 0733-30 72 10 E-post: oskar.kristiansen@hands.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/08/20010608BIT00320/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/08/20010608BIT00320/bit0002.pdf