Prosolutions väljer Alfaskop som ASP-leverantör

Report this content

Prosolutions väljer Alfaskop som ASP-leverantör för sina affärssystemslösningar De bägge företagen har inlett ett brett samarbete, där Prosolutions valt Alfaskop som strategisk samarbetspartner för leverans av ASP-tjänster, finansiering, konsulttjänster och produktförsörjning. Mats Ekelund, VD Prosolutions: "Många av våra kunder står inför omfattande uppgraderingar av sina affärssystem, och vill i samband med detta se över sin driftssituation. Alfaskop erbjuder ett stort urval av flexibla lösningar, alltifrån standardiserade externa ASP-tjänster till kundanpassade interna ASP-lösningar som kan kombineras med övervakning via Alfaskops MSP-koncept. Alfaskops tjänsteutbud passar väl in som en del i vårt koncept, för att kunna leverera kompletta affärslösningar till våra kunder" Alfaskops MSP-koncept (Management Service Provider) innebär att kunden erhåller övervakning av sin lokala IT-miljö via Internet eller via fast lina. Prosolutions arbetar idag främst med affärsystem från Scala och Navision och har ca 600 kunder runt om i Norden. "I och med samarbetet med Prosolutions kommer vi att få välbehövlig affärssystems- kompetens att erbjuda våra kunder" säger Martin Severinsson, ansvarig för Alfaskops konsultverksamhet, och fortsätter "Vår traditionella affär ligger ofta i att erbjuda kunden en stabil IT- plattform för sina affärssystem, men i takt med att dessa mer och mer integreras mot andra delar i plattformen måste vi också kunna leverera tjänster runt affärssystem som Scala och Axapta. Det kan vi nu tack var samarbetet med Prosolutions". Fakta om Prosolutions Prosolutions är ett IT-konsultföretag som integrerar Internetbaserade lösningar med marknadsledande affärssystem (Navision, Axapta och Scala) Prosolutions tar med sitt omfattande produkt- och tjänsteutbud ansvar för helhetslösningar för medelstora företag, inom handel- tillverkning och tjänsteproduktion. Prosolutions är idag 140 medarbetare spridda på 8 kontor i Sverige och 4 i Finland. Mer information om Prosolutions finns på www.prosolutions-group.com Fakta om Alfaskop Alfaskop är ett börsnoterat IT-konsultföretag med 450 medarbetare på 14 orter i Sverige. Alfaskop erbjuder ett ledande utbud av interna och externa ASP-lösningar som ger kunderna tillgång till applikation, information och driftstjänster. Genom att öka åtkomsten - och kunskapen att använda - program, system, nätverk och information minskar Alfaskop gapet mellan företags IT-strategier och visioner och användarnas verklighet. Mer information om Alfaskop finns på www.alfaskop.se För mer information kontakta: Anders Claesson, AU-chef Prosolutions Mats Ekelund, VD Prosolutions Mobil: 070-566 5210 Mobil: 070-915 16 00 Martin Severinsson, Erik Lautmann, VD Alfaskop AB Chef Operations/Informationsdirektör, Tel. direkt/mobil: 08-585 Alfaskop AB 398 01 Tel. direkt/mobil: 031-704 62 36 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/15/20010615BIT00650/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/15/20010615BIT00650/bit0002.pdf