Alga + Nordic Choice Hotels för personliga möten under Earth Hour

Report this content

Den 29 mars kl 20.30 till 21.30 gör Alga och Nordic Choice Hotels gemensam sak och uppmärksammar världens största klimatmanifestation, Earth Hour. Då visar miljontals människor över hela världen sitt engagemang för miljön genom att släcka ljuset. De hotell i hotellkedjan som valt att stötta Earth Hour kommer att släcka ner och erbjuda gästerna möjlighet att spela sällskapsspel från Alga under denna timme. Och förhoppningsvis längre, eftersom det är kul att spela och har man väl börjat är det svårt att sluta.

– Earth Hour är en värdefull timme för jorden och ett perfekt tillfälle att släcka ner, koppla ur och istället koppla av tillsammans. På Alga uppmuntrar vi gemenskap och personliga möten i stället för skärmtid i ensamhet. Vi är därför glada över att kunna erbjuda Nordic Choice Hotels hotellgäster möjlighet att mötas kring ett sällskapsspel för en trevlig stund tillsammans, säger Veronika Franzén, CSR Manager Alga.

På över 40 hotell, jämt fördelade över de tre hotellkedjorna Comfort, Quality och Clarion Hotels, kommer det att finnas ett urval av Algaspel.

– Earth Hour uppmuntrar till att förbättra vår miljö genom att släcka ner. Detta initiativ stöttar vi gärna. Samarbetet med Alga skapar möjligheter för våra hotellgäster till skön avkoppling och en härlig stund där kreativitet, fantasi och klurighet får råda. Med garanterat många skratt! Detta är också något som ligger oss varmt om hjärtat, säger Gustav Stenbeck, Director Sustainability & Security Nordic Choice Hotels.

Alga uppmuntrar även sina kunder runt om i landet att släcka ner, passa på att umgås och spela sällskapsspel i en kampanj som i dagarna nått handeln. Det enda som behövs är mänsklig energi.

För ytterligare information, kontakta:

Veronika Franzén
, CSR Manager Alga Norden. Mobil: 073-644 90 73. E-post: veronika.franzen@algaspel.se

Gustav Stenbeck, Director Sustainability & Security. Mobil: 070-301 51 40. E-post: gustav.stenbeck@choice.se

Högupplösta bilder finns på www.cisionwire.se/alga.

Om Alga
Alga AB grundades 1917 i Stockholm och ingår sedan 1983 i BRIO-koncernen. Huvudkontoret finns sedan några år tillbaka i Malmö. Bolaget är mest känt för sina sällskapsspel där klassiker som Alfapet, Den Försvunna Diamanten, Bondespelet och Tjuv och Polis är omtyckta och välkända spel som finns i många svenska vardagsrum. Alga har även experimentlådor, utomhusspel och pussel i sitt sortiment. Det senaste tillskottet i Alga-familjen är en pedagogisk produktserie för förskolebarn ”Alga Learning”. Produkterna säljs i hela Norden.  På www.algspel.se finns hela Algas sortiment presenterat.

Taggar:

Snabbfakta

Den 29 mars kl 20.30 till 21.30 gör Alga och Nordic Choice Hotels gemensam sak och uppmärksammar världens största klimatmanifestation, Earth Hour. De hotell i Nordic Choice Hotels kedjan som valt att stötta Earth Hour kommer att släcka ner och erbjuda gästerna möjlighet att spela sällskapsspel från Alga under denna timme. Och förhoppningsvis längre, eftersom det är kul att spela och har man väl börjat är det svårt att sluta.

Citat

Earth Hour är en värdefull timme för jorden och ett perfekt tillfälle att släcka ner, koppla ur och istället koppla av tillsammans. På Alga uppmuntrar vi gemenskap och personliga möten i stället för skärmtid i ensamhet. Vi är därför glada över att kunna erbjuda Nordic Choice Hotels hotellgäster möjlighet att mötas kring ett sällskapsspel för en trevlig stund tillsammans.
Veronika Franzén, CSR Manager Alga
Gustav Stenbeck, Director Sustainability & Security Nordic Choice Hotels