Solsidan - spelet som tar personlig utveckling till en helt ny nivå

Report this content

Väl tajmat till den nya säsongen av Solsidan lanserar Alga sällskapsspelet Solsidan.
- I nära samarbete med manusförfattaren Daniella Mendel-Enk har spelet blivit fantastiskt roligt, säger Annika Furuvik, produktchef på Alga.

Rollfigurer som sätter fart på kvällen
Funderar du på en ”totalmakeover” efter sommarens dekadens? ”Knarkar” du Facebook så mycket att du måste genomgå ett tolvstegsprogram för att avvänjas? Är du lika rädd för Skatteverket som för hemorrojder? Oroa dig inte! Du är inte ensam.

Du delar de här tankarna med Solsidans Alex, Anna, Mickan, Fredde och Ove. Och troligtvis även med alla du känner. Vill du veta mer?

I Solsidan-spelet delas nojor, tvångstankar och storhetsvansinne. Spelet avslöjar vem av karaktärerna i Solsidan man är mest lik. Det värsta som kan hända är att spelarna får ökad självkännedom eller inser att det även finns andra som är patologiskt förtjusta i grillar.

Korta spelfakta
Läs påståendena på korten och rösta på dina medspelare eller på dig själv – vem passar bäst in på påståendet? Vinner gör spelaren som gissat rätt flest gånger och alltså känner sig själv och sina medspelare bäst. För 3-8 spelare. Från 15 år.

Bilder på spelet finns att hämta på www.cisionwire.se/alga.
Ett begränsat antal spel finns att tillgå för utlottning.

För ytterligare information, kontakta:

Annika Furuvik, Produktchef Alga 0479-19 594 / 0705-129916 / annika.furuvik@algaspel.se
Marie Schelin, Marknadschef Alga 0479-19 269 / 0736-44 90 16 / marie.schelin@scanditoy.com

Mer information om spelnyheter och pressmaterial hittar du på www.algaspel.se

Om Alga
Alga AB grundades 1917 i Stockholm och ingår sedan 1983 i BRIO-koncernen. Huvudkontoret finns sedan några år tillbaka i Malmö. Bolaget är mest känt för sina sällskapsspel där klassiker som Alfapet, Den Försvunna Diamanten, Bondespelet och Tjuv och Polis är omtyckta och välkända spel som finns i många svenska vardagsrum. Alga har även experimentlådor, utomhusspel och pussel i sitt sortiment. Det senaste tillskottet i Alga-familjen är en pedagogisk produktserie för förskolebarn ”Alga Learning”. Produkterna säljs i hela Norden. http://www.algspel.se/ finns hela Algas sortiment presenterat.