• Alga/

Testa ett unikt, nytt koncept som kittlar barns nyfikenhet och lust att lära.

Report this content

Nu lanserar Alga – Alga Learning – ett helt nytt kunskapskoncept bestående av 10 spännande och utvecklande kunskapslådor för barn i ålder 3-6 år. Kunskapslådorna med sin färgglada design och pedagogiska innehåll vill vi gärna skicka till någon hos er på redaktionen den 2-5 juli.
Låt barn testa kunskapslådorna och upptäcka siffror,  bokstäver, klockan, veckodagarna, geografi, träna sin finmotorik samt träna minne och logik!

Alga Learning produkterna kommer att finnas i butik från mitten av augusti.

Hör gärna av dig till oss på press@algaspel.se med information om vem på redaktionen som skriver om denna typ av produkter (e-mail adress och postadress)!

Glada hälsningar

Annika Furuvik, produktchef
Alga AB

Om Alga
Alga AB grundades 1917 i Stockholm och ingår sedan 1983 i BRIO-koncernen. Huvudkontoret finns sedan några år tillbaka i Malmö. Bolaget är mest känt för sina sällskapsspel där klassiker som Alfapet, Den Försvunna Diamanten, Bondespelet och Tjuv och Polis är omtyckta och välkända spel som finns i många svenska vardagsrum. Alga har även experimentlådor, utomhusspel och pussel i sitt sortiment. Det senaste tillskottet i Alga-familjen är en pedagogisk produktserie för förskolebarn ”Alga Learning”. Produkterna säljs i hela Norden. http://www.algspel.se/ finns hela Algas sortiment presenterat.