Aligera AB (publ):s dotterbolag, Aligera Holding AB (publ) inleder förhandlingar avseende bolagets långsiktiga finansiella struktur

Aligera AB (publ):s helägda dotterbolag, Aligera Holding AB (publ), beslutade den 4e oktober 2017 att inleda förhandlingar med en grupp av dotterbolagets större obligationsinnehavare gällande dotterbolagets långsiktiga finansiella struktur.

För information, var god kontakta

Jörgen Bender, VD
Tel: +46 (0) 722 372020
E-post: jorgen.bender@aligera.se

Jonas Sandberg
E-post: jonas.sandberg@aligera.se

Denna information är sådan information som Aligera AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktperson(er)s försorg, för offentliggörande den 4 oktober 2017 kl. 13:15 CET.

Om Aligera

Aligera  AB (publ) är ett infrastruktur bolag med spetskompetens inom förnyelsebarenergi. Koncernen äger och investerar exklusivt i nyckelfärdiga produktionsanläggningar. Aligera grundades 2009 med ambitionen att utveckla en hållbar framtid genom produktion utav grön-energi. Koncernen värdesätter transparens och vill investera tid och pengar för att bygga en god vindkraftsportfölj med attraktiva vindlägen.

FNCA Sweden AB är utsedd Certified Advisor.