Aligera Holding AB offentliggör prospekt och noterar obligationer på Nasdaq Stockholm

Report this content

Aligera Holding AB offentliggjorde den 30 april 2014 en emission av seniora säkerställda gröna-obligationer om 300 miljoner kronor med en möjlighet att emittera ytterligare obligationer upp till 500 miljoner kronor. Den 10 november 2014 offentliggjorde Aligera Holding AB en emission om ytterligare 100 miljoner kronor inom ramen för de existerande obligationerna. I enlighet med villkoren för obligationerna kommer dessa att bli noterade samt upptagna till handel på marknaden för företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm. Första handelsdagen är beräknad till 29 januari 2015.

I samband med noteringen och upptagandet till handel har styrelsen i Aligera Holding AB upprättat ett prospekt avseende obligationerna. Prospektet har godkänts av och registrerats hos Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet kommer att hållas tillgängligt på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se) och på Aligera Holding AB:s hemsida (www.aligera.se).

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Aligera Holding AB ska offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och/eller lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 januari 2015 klockan 17.30.

För ytterligare information, var god kontakta:

Jörgen Bender

Tel: +46 (0)722-37 20 20