• Alimak Group AB/

Alimak Group tar affärer gällande bygghissar och service i Storbritannien till ett värde av cirka 80 miljoner kronor

Alimak Group, marknadsledande inom vertikala transportlösningar, har tagit affärer gällande bygghissar samt service till projekt i Canary Wharf, i centrala London. Merparten av utrustningen kommer att levereras under andra kvartalet 2017.

Affärerna omfattar högeffektiva bygghissar, tillhörande infrastruktur samt service och support för transportlösningarna under tiden projekten fortlöper.

“Vi är mycket glada att notera ett fortsatt starkt intresse för och erkännande av Alimaks premium-produkter som är utvecklade för att möjliggöra tillförlitlig, säker och effektiv vertikal transport. Med vår breda marknadsledande produktportfölj och tillhörande erbjudande av service och support har vi kunnat möta höga krav på prestanda och effektivitet som ställts från kunderna”, säger Fredrik Betts, global affärsområdeschef för Construction Equipment.

Alimaks bygghissar är modulära vilket ger flexibilitet både gällande storlek samt prestanda och det möjliggör användning inom en mängd olika tillämpningar, såsom bygg- och renoveringsprojekt av skyskrapor, broar, skorstenar och fasader. Den modulära designen medger även effektiv upp- och nedmontering av utrustningen samt reducerar kundens driftskostnad.

För ytterligare information:
Sofia Wretman, Head of IR & Communication, Telefon: +46 8 402 14 41
Per Ekstedt, CFO, Telefon +46 8 402 14 57

Denna information är sådan information som Alimak Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 december 2016 kl. 08.00 CET.

Alimak är en världsledande leverantör av hissar, plattformar och eftermarknadstjänster för industri- och byggsektorn. Koncernen har tillverkning i Sverige och i Kina och ett försäljnings- och servicenätverk i mer än 90 länder som levererar och underhåller vertikala transportlösningar. Idag finns över 22 000 hissar och plattformar installerade globalt. Alimak grundades 1948, har sitt huvudkontor i Stockholm och 1200 anställda världen över. Koncernen är noterad på Nasdaq Stockholm. www.alimakgroup.com