10 års jubileum med konstutställning på CREARE

Report this content

CREARE Skapande Centrum i Göteborg firar 10 års jubileum med utställning, lotteri och informationskvällar. Alina Witwitzka, konstnär och grundare ställer ut sina samlade verk på Galleri CREARE. Förhandsvisning äger rum torsdagen 6 februari och vernissage lördagen 8 februari 2014.

Från starten för tio år sedan har CREARE Skapande Centrum varit en mötesplats för människor att upptäcka sin egen skapande förmåga och kraft att leda sig själv. Centret anordnar kurser i olika tekniker såsom akryl, akvarell, skulptur och teckning. Kurser ges också i Vedic Art; dvs intuitiv målning där man söker en inre symbolik med sitt skapande.

Alina Witwitzka, som har lång erfarenhet av konstnärlig verksamhet och personlig utveckling, kommenterar: ”Under tio år har vi haft glädjen att inspirera människor till att upptäcka sin egen skapande kraft. Vi har kursdeltagare i alla åldrar och CREARE har blivit en sprudlande mötesplats med utställningar, workshops, föreläsningar, musikkvällar och mycket annat.”

Jubileet firas under festliga former med start och förhandsvisning torsdagen den 6 februari. Under veckan kommer informationskvällar om målartekniker och kursverksamheter att hållas och på Galleri CREARE kommer Alina Witwitzka att ställa ut sin konst. Lördag den 8 februari är det vernissage. Utställningens sista dag (2014-02-16) lottas det ut en tavla, signerad Alina själv.

VÄLKOMMEN!

Se medföljande program för detaljer.

Vid frågor, vänligen kontakta:
CREARE Frigörande Skapande Centrum
E-post:
alina@creare.se
Besöksadress: Plantagegatan 11 (i närheten av Hagabion), Göteborg.

www.creare.nu
YouTube: http://www.youtube.com/user/alina5751
Om utställningen: http://youtu.be/Y2ufGn_IN28

PROGRAM CREARE 10 ÅRS JUBILEUM

Vi firar jubileum med en utställning, lotteri och informationskvällar.

ställer ut 6 -16 februari 2014 på Galleri CREARE, Plantagegatan 11 i Göteborg

Årets utställning bjuder på tavlor, sidenkuddar, sidenscarfs plus många andra föremål med Alinas motiv, bl a brickor, bordstabletter, servetter, kalendrar och tygpåsar med motiv som uttrycker glädje, dans, fest, musik och möten människor emellan.

Utställning

Torsdag 6 februari kl. 17.00 – 20.00 – Förhandsvisning
Fredag 7 februari kl. 12.00 – 18.00
Lördag 8 februari kl. 12.00 – 18.00 – Vernissage
Söndag 9 februari kl. 12.00 – 18.00
Utställningen pågår mellan 6 – 16 februari 2014. Öppet varje dag 12 00 -18 00

Informationskvällar

Måndag kl. 17.30 – 18.30 Målartekniker: olja, akryl, akvarell, guasch, pastell mm
Tisdag kl. 17.30 – 18.30 Sidenmåleri, glasmålning
Onsdag kl. 17.30 – 18.30 Vedic Art (Intuitiv målning men sjutton principer)
Torsdag kl. 17.30 – 18.30 Bioenergihealing
Fredag kl. 17.30 – 18.30 Att hyra lokal till egen utställning/event

Lotteri

Traditionellt kommer vi att lotta ut en tavla den sista dagen av utställningen; dvs söndagen den 16 februari. Glöm inte att lämna ditt visitkort för att delta i utlottningen.

Välkommen till CREARE att dela glädjen med mig under dessa dagar!

PRESENTATION AV ALINA WITWITZKA
Genom sitt måleri och genom verksamheten på CREARE Skapande Centrum erbjuder Alina Witwitzka en plattform för både upplevandet av hennes livsbejakande konst, en möjlighet för dig att leka, upptäcka och växa i ditt eget skapande genom kursverksamheten, samt möjligheten att bli sedd och stöttad genom den kraftfulla metoden bioenergihealing. Alina Witwitzka är konstnär, kursledare, bioenergihealer, föreläsare, producent/projektledare, grafisk formgivare samt poet och författare.
Hon har gjort ett medvetet val i sin yrkesmässiga verksamhet att sprida välmående.

Alina Witwitzka är kolorist. Hon målar figurativt. Som konstnär uttrycker hon sig i symboler genom måleri (på papper, duk, glas, porslin och siden), teckning (tusch/lavering), skulptur i metallplåt, foto, film (dokumentär), prosa (bl. a. sagor) och poesi.

www.creare.nu

Länkar:
Om utställningen:

Alina är engagerad i ideellt arbete som Ambassadör för att främja kvinnors företagande genom Tillväxtverket.

Taggar:

Snabbfakta