Skvallerpodden från Veckans NU! slår lyssnarrekord

Report this content

Sveriges första och enda kändispodd Skvallerpodden nådde i helgen över 200 000 lyssningar totalt. Dessutom slog den lyssnarrekord med över 3 500 lyssningar på två dagar.

– Det känns otroligt roligt att så många gillar Skvallerpodden. Kändisar har alltid varit i ropet men det märks att intresset för ämnet växer stort i podcastform. Alla gillar skvaller, säger Bella Hansson (till vänster på bilden) som gör podcasten tillsammans med Veckans NU!-kollegan Paulina Bånge.

Skvallerpodden har funnits sedan i somras och ges ut av kändistidningen Veckans NU! på Frida Förlag. Sedan starten har podden legat högt på topplistor och lyssnarskaran växer stadigt.

Frida Förlag är Sveriges största mediehus för unga kvinnor. Med våra varumärken SOLO, FRIDA, CHIC, VECKANS NU och SHAPEUP förser vi varje dag hundratusentals kvinnor med inspirerande och underhållande innehåll – digitalt, i sociala medier, i print och med poddar och event. Frida Förlag är ett helägt dotterbolag till Aller Media.