Se när Thomas Bodström läser sin egen julsaga från riksdagen

Report this content

I dag publiceras Thomas Bodströms nyskrivna julsaga. Han är en av sex bloggande kändisar som har skrivit en grön julsaga på uppdrag av Allers förlag. Thomas Bodström har skrivit en saga om en miljövänlig direktör som låter polisen släppa en välvillig godistjuv.

Kändisarnas sagor publiceras exklusivt på Allers förlags hemsida där läsarna även kan se och höra sagoberättarna läsa sina julhistorier. Thomas Bodström läser sin saga i sitt tjänsterum på riksdagen. För varje sagoläsare som väljer att köpa en julprenumeration skänker Allers förlag 10 kronor till klimatändamål. Målet är att samla in en halv miljon kronor och det är upp till köparna att bestämma vart pengarna ska gå: Världsnaturfonden, Naturskyddsföreningen eller Skydda Skogen. Här är en kort presentation av Sveriges nya julsagor och deras författare: Thomas Bodström, politiker, advokat och författare som bloggar på Bodströmsamhället. Berättar om en miljövänlig direktör som låter polisen släppa en välvillig godistjuv. Daniel Nyhlén, hovreporter och bloggare på Svensk Damtidning. Kungafamiljen kämpar intensivt med omställningen till en grön jul. Charlotte Perrelli, folkkär artist och populär bloggare på magasinet CHIC. Berättar öppenhjärtigt om sina egna jular och hur hon bland annat pyntade i ladugården och stallet för att även djuren skulle få julkänsla. Charlotta Flinkenberg, bloggande chefredaktör på CHIC. Materialisten Charlotta berättar om sin klappfattiga uppväxt och inställning till julköphetsen. Lotta Gray, alias Vimmelmamman, bloggande kändisreporter på SE&HÖR. Att förlora allt, hemlöshet och stunder av hopp är temat i denna julhistoria. Nils Grundberg, alias Storstadspojken, juridikstudent, skriver en av Sveriges populäraste bloggar och är sambo med Blondinbella. Har tagit sina läsare till hjälp för att skriva denna mustiga julsaga om val- och hajfusk. Sagorna går att läsa i sin helhet på http://julsaga.allersforlag.se/ och www.allersforlag.se Thomas Bodströms respektive Daniel Nyhléns sagor på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=S-hIzJc3-fY&feature=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=oNKQGRrNzds&feature=player_embedded Du kan också se videofilmen med Thomas Bodström direkt på videotjänsten Clipsource: www.clipsource.se/p/allers/ Det går att ladda ned videoklipp i sin helhet med Thomas Bodström, Daniel Nyhlén och Charlotta Flinkenberg på: file.agency.se Username: press Password: aMZm6KZn