Allgon får stororder i USA

Allgon får stororder i USA En av världens största mobiltelefonioperatörer tecknar ramorder med Allgon. Ordern är värd 137 miljoner kronor. Allgon har tecknat ett ramavtal om att leverera basstationsantenner för GSM till en av världens största mobiltelefonioperatörer. - Det här är en prestigeorder för oss och innebär att Allgon ytterligare ökar sina marknadsandelar på den Nordamerikanska kontinenten, säger Jeff Bork, VD Allgon. Många operatörer i USA lämnar det tidigare digitala systemet TDMA och går nu över till GSM, vilket är den dominerande systemstandarden i resten av världen. Övergången möjliggör införandet av GPRS (2,5G) vilket tillgängliggör en rad nya datatjänster i operatörernas nät. Detta betyder att Allgon, som har en stark ställning i Nordamerika, har mycket goda förutsättningar att få fler beställningar på liknande produkter i framtiden. - Allgons erkänt höga kompetens på utrustning för mobilnät, i kombination med vår starka ställning i USA ger oss ett utomordentligt utgångsläge att nu utöka vår redan höga marknadsandel, fortsätter Jeff Bork. För mer information kontakta: Jeff Bork 073-367 22 31 VD, Allgon AB jeff.bork@allgon.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00240/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/04/20011004BIT00240/bit0001.pdf