• Allgon/

Allgon levererar täckningslösning till världens mest omfattande tunnelbanesystem Allgon har tecknat avtal om att leverera repeaterbaserad täckningslösning till tunnelbanesystemet i Moskva. Avtalet är värt drygt 60 miljoner kronor. - Mobilmarknaden i Ryssland är på stark frammarsch, och Allgon får i och med det nya avtalet ett utomordentligt utgångsläge att utöka sina marknadsandelar på denna strategiskt viktiga marknad, säger Jeff Bork, VD på Allgon. Avtalet gäller en repeaterbaserad täckningslösning för GSM till den ryska mobiloperatören Beeline-Vimpelcom. Täckningslösningen, som levereras i samarbete med den ryska systemintegratören Socintech Comlog, ska ge GSM-täckning för en linje i Moskvas tunnelbanenät, som för övrigt är världens mest omfattande tunnelbanesystem. Leveransen och installationen, som redan har påbörjats, sker under en tvåårsperiod och är värd runt 60 miljoner kronor. - Det nya avtalet med Beeline-Vimpelcom ger Allgon en mycket stark ställning som systemleverantör till ryska mobiloperatörer. Sannolikheten för fler liknande affärer i Ryssland och dess grannländer ökar stort i och med detta avtal, avslutar Jeff Bork. För ytterligare information kontakta: Jeff Bork 073-367 22 31 VD, Allgon AB jeff.bork@allgon.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00280/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00280/bit0001.pdf