Allgon varslar 99 anställda

Allgon varslar 99 anställda Allgons affärsområde Allgon Systems AB, som utvecklar, marknadsför och producerar radiobaserade lösningar och andra produkter för trådlös telefoni och datakommunikation, varslar idag 99 anställda vid företagets enheter i Täby och Solna. Samtidigt genomför koncernen rationaliseringar inom samtliga dotterbolag. - Vi genomför dessa förändringar för att få en effektivare och tydligare organisation. Nedskärningarna berör framförallt produktion, administration och andra stabsfunktioner. Med dessa aktiviteter beräknar vi att göra en årlig besparing om 70 miljoner kronor, säger Jeff Bork, VD på Allgon. Totalt arbetar drygt 1 000 personer inom Allgon-koncernen. Förhandlingar med berörda fackförbund har inletts. För ytterligare information kontakta: Jeff Bork VD, Allgon AB 073-367 22 31 jeff.bork@allgon.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00530/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00530/bit0001.pdf