Kommuniké från Allgons ordinarie bolagsstämma den 13 mars 2002

Kommuniké från Allgons ordinarie bolagsstämma den 13 mars 2002 Vid gårdagens bolagsstämma i Allgon AB (publ) fastställdes moderbolagets och koncernens resultat- och balansräkningar. I enlighet med styrelsens förslag fastställdes också att ingen utdelning skall lämnas för räkenskapsåret 2001. Bolagsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet. Till styrelseledamöter utsågs genom omval Gunnar Bark, Mats Ljunggren, Per Wejke, Per Welin, Bo Eklöf, Tomas Franzén, Mikael Jonson och Lars Spongberg. Vid det konstituerande styrelsemötet omvaldes Gunnar Bark till styrelseordförande. Styrelsen bemyndigades av bolagsstämman att besluta om nyemission med högst 3.000.000 B-aktier. Nyemissionen kan ske med eller utan avvikelse från aktieägares företrädesrätt och är avsedd att möjliggöra eventuella företagsförvärv eller för kapitaltillskott. För ytterligare information kontakta: Jeff Bork Telefon: 08-540 822 31 VD, Allgon AB jeff.bork@allgon.se Tomas Kihlstrand Telefon: 08-540 822 32 Ekonomidirektör, Allgon AB tomas.kihlstrand@allgon.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/14/20020314BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/14/20020314BIT00270/wkr0002.pdf