ALLIANCE+ dubbelt ISO-certifierade inom miljö och kvalitet

Report this content

I enlighet med ALLIANCE+ utvecklingsarbete med att ständigt bli bättre och stärka sin verksamhet har företaget nu haft uppföljningsrevision av ett externt ackrediterat certifieringsorgan inom kvalitets- och miljöledning.

ISO-certifieringen enligt ISO 9001:2015, kvalitetsledning, och ISO 14001:2015, miljöledning, visar att företaget uppfyller de höga internationella krav som ställs och har en väl fungerande verksamhet utifrån de olika kravställningarna.

Väl genomförd rekonstruktion
ALLIANCE+ får i revisionen även beröm för genomförandet av den rekonstruktion som avslutades i början av juni i år. Genomgången visar också ett positivt utlåtande kring den senaste medarbetarundersökningen, som visat mycket bra resultat och för att det överlag finns en väldigt bra struktur på verksamheten med tydlig styrning.

– Att vi är fortsatt certifierade betyder mycket för oss eftersom det är en tydlig kvalitetsstämpel och
visar att vi har utmärkta processer på plats. Vårt arbete med certifiering har pågått sedan 2001 och är till stor del lyckat tack vare engagerade och miljö- och kvalitetsmedvetna medarbetare, säger
Dalia Ramzi, vd på ALLIANCE+.

Uppföljningsrevisionen och certifikatet är utförda av A3CERT. Certifieringen gäller hela den svenska
verksamheten och berör ca 1000 medarbetare.

– Vårt mål är även att bli ISO-certifierade inom arbetsmiljö, ISO 45001:2018, nästa år, berättar
Dalia Ramzi, vd på ALLIANCE+.

ISO-certifiering innebär att revisioner görs regelbundet och certifikatet är ett kvitto på att ALLIANCE+
medvetet, systematiskt och kundorienterat arbetar med att utveckla och förbättra verksamheten.

För ytterligare information:
Vänligen kontakta Dalia Ramzi, vd ALLIANCE+ Sverige AB
E-mail: dalia.ramzi@allianceplus.se

Om ALLIANCE+
ALLIANCE+ är en av de ledande leverantörerna av facilitylösningar i Skandinavien.
Vi har fler än 4 000 välutbildade och passionerade medarbetare som dagligen servar mer än 3 miljoner kvadratmeter och mer än 7 000 gäster i våra personalrestauranger. Bland ALLIANCE+ kunder finns både några av Nordens största och medelstora företag, detaljhandelskedjor och butiker, hotell och offentlig sektor.

Taggar: