ALLIANCE+ satsar på grön bioteknik för säkrare städning

Report this content

Pandemins effekter har dominerat vår vardag i närmare 1,5 år, både jobbmässigt och privat. Distansarbete är vardagsmat för många av oss och hybridkontor har blivit ett begrepp för att beskriva när vi delar arbetstiden mellan kontor och distans. ALLIANCE+ har anpassat verksamheten för att på bästa sätt kunna stödja alla sina kunder i detta ”nya normala” som kräver både nytänkande och förändrade kontorsstrategier.

Christopher Diaz, ny Sverigechef för ALLIANCE+ sedan 1 april i år och CFO, konstaterar att oavsett var och hur människor kommer att arbeta framöver vill ALLIANCE+ vara en nära och flexibel partner som bidrar till en trygg och säker arbetsmiljö.

– Vi säger att vi vill addera ett plus till din dag. Det innebär att vi vill möta våra kunders behov, idag och i framtiden, med nytänkande och hållbara innovationer. Därför lanserar vi nu flera nya tjänster och med Work@Home och Safe@Office kombinerar vi bästa möjliga hygienstandard med hållbarhet och extra omtanke.

Minskat miljöavtryck
Bakterier och virus sprids via luften, nära kontakt mellan personer, men också genom att röra objekt och ytor. Därför är det extra viktigt att ha rätt städrutiner på plats tillsammans med effektiva desinfektionsmedel och praktiska hjälpmedel. De nya produktpaketen innehåller långtidsverkande och vattenbaserade desinfektionsmedel som är helt fria från brandfarlig alkohol och bygger på grön bioteknik. Dessutom kompletteras paketen med munskydd och möjlighet till utökad städservice.

– Vi strävar ständigt efter hållbar innovation och det känns extra bra att kunna erbjuda nya, bättre alternativ som också minskar vårt miljöavtryck. Genom att hela tiden arbeta nära våra leverantörer och kunder vill vi utveckla och erbjuda nya tjänster och produkter som bidrar till ökad kundnytta.

– Det viktigaste för oss är att hitta lösningar som gör att våra kunders medarbetare och vår egen personal får en trygg och välkomnande arbetsmiljö på alla sätt – oavsett var de väljer att arbeta i höst, säger Christopher Diaz, Sverigechef ALLIANCE+.

För mer information, kontakta:
Christopher Diaz, CFO och Sverigechef ALLIANCE+
Mail: christopher.diaz@allianceplus.se