Allokton AB (publ) Årsredovisning 2010

Alloktons årsredovisning för 2010 finns nu tillgänglig på bolagets hemsida, www.allokton.se.

Eftersom företagsrekonstruktion pågår och finansieringen för Bolaget inte är säkerställd har Allokton från sin revisor KPMG fått en oren revisionsberättelse avseende räkenskapsåret 2010, vilket även meddelades i Bolagets bokslutskommuniké den 25 februari. Följande tillägg har gjorts i revisionsberättelsen:

”Utan att det påverkar våra uttalanden ovan vill vi fästa uppmärksamheten på att det av förvaltningsberättelsen framgår att bolaget och dess dotterbolag Allokton Properties III AB befinner sig under rekonstruktion och att rekonstruktionsperioderna för bolaget och dess dotterbolag förlängts till 13 juni 2011 respektive 15 juni 2011. Det framgår också av förvaltningsberättelsen att finansieringen och tillgången på likviditet inte är säkerställd för det innevarande räkenskapsåret. Dessa förhållanden tyder på att det finns väsentlig osäkerhet beträffande finansieringen som kan leda till tvivel om bolagets förmåga att fortsätta sin verksamhet.”

Rekonstruktören i de bolag som är i företagsrekonstruktion, Allokton AB (publ) och Allokton Projekt AB (namnändrat från Allokton Properties III AB), har till bolagens fordringsägare utsänt ackordsförslag innebärande att fordringsägare med oprioriterade fordringar erbjuds ett ackord om 32,5 procent.

Jakob Johansson, VD, +46-(0)735-060707

Allokton AB´s (publ) affärsidé är att direkt eller indirekt förvärva, äga och effektivt förvalta fastighetsbestånd vilket i kombination med fördelaktiga finansieringslösningar skall ge en god avkastning på investerat kapital. Allokton är sedan 18 december 2006 upptagna för handel på First North under tickerkoden ALOK B. Alloktons Certified Adviser och likviditetsgarant på First North är Mangold Fondkommission tel 08-5030 1550.