Allokton anlitar Newsec för att utvärdera strategiska alternativ för framtiden

Styrelsen i Allokton har anlitat Newsec som rådgivare i arbetet med att utvärdera bolagets strategiska alternativ för framtiden. Uppdraget är brett och syftar till att ge bolaget optimala förutsättningar att skapa aktieägarvärde på sikt. - Vi är mycket nöjda att vi kunnat knyta Newsec till oss i det strategiska arbete som jag och den nya styrelsen varit involverade i sedan vi tillträdde i samband med årsstämman den 30:e juni. Den analysfas vi har gått igenom under senare tid har, som tidigare kommunicerats, mynnat ut i slutsatsen att vi fortsatt har stora utmaningar framför oss kopplat både till vår drift och till vår finansiella plattform. Samtidigt har vi en mycket god kvalité och sammansättning på vår fastighetsportfölj som ger intressanta möjligheter för framtiden och vi ser Newsec som en ideal partner i arbetet med att skapa rätt förutsättningar för vår fortsatta verksamhet och att säkerställa att vi kan skapa aktieägarvärde på sikt, säger Anders Wehtje, VD på Allokton. Då Allokton AB äger Allokton Properties AB samt Allokton Properties II AB så har denna release även bäring på dessa två bolag varför den skickas ut till OMX Köpenhamn där de två nämnda bolagen har obligationer noterade och upptagna till handel. För ytterligare information, vänligen kontakta: VD i Allokton AB (publ), Anders Wehtje, +46-(0)8-5221 7200, +46-(0)702-44 21 33