Allokton tillförs 25,0 mkr genom en riktad nyemission till Nove Capital

Styrelsen för Allokton AB (publ) beslutade idag om att genomföra en nyemission riktad till Nove Capital varigenom bolaget tillförts MSEK 25,0. Nyemissionen ryms inom det bemyndigande som tidigare erhållits från den extra bolagsstämman den 24 november 2006. Syftet med emissionen är att bredda Alloktons institutionella ägande samt finansiera kommande fastighetsförvärv. Sammanlagt utges 1 000 000 aktier, vilka samtliga har tecknats. Emissionskursen uppgår till 25,00 kronor per aktie. Nyemissionen ökar antalet utestående aktier till 13 960 000.

Stockholm den 2 mars 2007

Allokton AB (publ)

Frågor besvaras av:
Jim Engellau, verkställande direktör
Mobil: +46 (0)70 724 04 90
E-mail: jim@allokton

Allokton AB´s (publ) affärsidé är att förvärva, äga och effektivt förvalta fastighetsbestånd vilket i kombination med fördelaktiga finansieringslösningar skall ge en god avkastning på investerat kapital. Allokton bedriver även riskkapitalverksamhet via dotterbolaget Allokton Investment AB. Alloktons fastighetsportfölj består av fastigheter om drygt 500.000 kvm belägna i 20 svenska och 7 tyska städer. Fastighetsportföljen har ett uppskattat marknadsvärde om cirka SEK 5 miljarder. Allokton är sedan 18 december 2006 upptagna för handel på First North under tickerkoden ALOK B.