Beslut vid årsstämma i Allokton AB (publ) den 22 juni 2011

Vinstdisposition

Stämman beslutade att ingen utdelning ska ske.

Val av styrelse samt arvoden till styrelse och revisorer

Till ordinarie styrelseledamöter omvaldes Tommy Trollborg, Dimitrij Titov och Jakob Johansson. Tommy Trollborg valdes till styrelsens ordförande.

Arvoden till styrelsen beslutades utgå med sammanlagt 550.000 kronor, varav 250.000 kronor till ordförande och 150.000 kronor till övriga styrelseledamöter. Arvode till revisorerna beslutades utgå enligt löpande räkning.

Förslag till ändring av bolagsordningen

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag, innebärande att styrelsen skall bestå av lägst tre och högst sju ledamöter, och att kallelse skall ske genom annonsering i Post- och Inrikes Tidningar och genom att den hålls tillgänglig på bolagets webbplats.

Förslag till bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emissioner

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag enligt punkt 13 i kallelsen, innebärande att styrelsen bemyndigades att vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma fatta beslut om nyemission av aktier och/eller teckningsoptioner och/eller konvertibler och/eller vinstandelsbevis mot kontant betalning och/eller med bestämmelse om apport eller kvittning och att därvid kunna avvika från aktieägarnas företrädesrätt, medförande en ökning av bolagets aktiekapital med högst 5.214.762,679564 kronor.

Kalendarium

Bolaget återkommer med tidpunkter för kommande information efter att pågående företagsrekonstruktion är slutförd. Som tidigare meddelats har rekonstruktören i de bolag som är i företagsrekonstruktion, Allokton AB (publ) och Allokton Projekt AB, till bolagens fordringsägare utsänt ackordsförslag innebärande att fordringsägare med oprioriterade fordringar erbjuds ett ackord om 32,5 procent. Tingsrätten har idag satt ut ackordsförhandling till den 12 juli 2011 för båda bolagen.

Jakob Johansson, VD, +46-(0)735-060707

Allokton AB´s (publ) affärsidé är att direkt eller indirekt förvärva, äga och effektivt förvalta fastighetsbestånd vilket i kombination med fördelaktiga finansieringslösningar skall ge en god avkastning på investerat kapital. Allokton är sedan 18 december 2006 upptagna för handel på First North under tickerkoden ALOK B. Alloktons Certified Adviser och likviditetsgarant på First North är Mangold Fondkommission tel 08-5030 1550.