Allone minskar risken för våld med en unik larmlösning

Report this content

Allone erbjuder en unik larmlösning, Seecure, som gör det enkelt att skicka larm till familj, vänner och användare i närheten och kan användas vid våldsamma eller hotfulla situationer.

Skydd mot rån och överfall

Den senaste tiden har vi mötts av mörka nyheter om ungdomsrån, överfall och även ökade risker i hemmet. Allone både vill och kan hjälpa till att öka tryggheten för tonåringar, unga vuxna, föräldrar och vänner med vår unika larmlösning.

- Jag har själv varit orolig vid flertalet tillfällen när min dotter varit ute sent - och jag vet att jag inte är ensam. Om något skulle hända vet jag att det är svårt att ringa efter hjälp, ett samtal som dessutom kräver att personen kan svara, vilket inte alltid är garanterat. Därför utvecklade vi appen Seecure, som gör det enkelt att få hjälp när man blir utsatt för våld eller hot, säger Anders Paulson, VD på Allone.

Larma enkelt med en knapp

Seecure är tillgänglig som en gratisapp, men i hotfulla situationer är det inte alltid möjligt för användarna att plocka fram telefonen ur fickan eller väskan. Därför har Seecure nu tagit fram en larmknapp som gör det enkelt att aktivera larm utan att behöva använda telefonen. Knappen fäster man med lätthet i byxorna, handväskan, nyckelringen eller liknande för att säkerställa att den alltid är enkel att nå.

När larm aktiveras får förinställda kontakter se användarens position, för att snabbt och enkelt kunna hjälpa till, antingen genom att ta sig till platsen eller ringa efter hjälp.

Dolt larmläge

Seecure har ett dolt larmläge som varken syns på telefonen eller gör något ljud. Läget kan användas om användaren inte vill uppmärksamma gärningsmannen om att ett larm är aktiverat.

- Det dolda larmläget är framtaget för att använda i situationer där det finns risk att ett högljutt larm ökar faran för en, till exempel vid rån eller om man utsätts för våld i hemmet, säger Anders Paulson, VD på Allone.

Skyddar användarens personliga integritet

En viktig del i appen är att användaren själv väljer när hen vill dela sin position med sina utvalda kontakter, detta för att skydda användarens personliga integritet.

Väletablerade i USA

Allone har under 2019 etablerat Seecure på den amerikanska marknaden och systemet används idag för att skydda tusentals användare, både privatpersoner och företag.

Anders Paulson, VD: anders.paulson@getseecure.com, +46 70 514 33 30

Allone är ett svenskgrundat företag som arbetar med digitalt stöd för personlig säkerhet. Bolagets lösningar gör att människor i hotfulla situationer snabbt kan larma polis, vaktbolag, vänner och arbetskamrater genom sina vanliga mobiltelefoner. Systemen används idag av många organisationer där människor arbetar eller vistas ensamma, särskilt vid udda tidpunkter och/eller i glest befolkade områden. Genom knappen Seecure kan användarna också larma utan att fysiskt använda telefonen, även när telefonen är låst. www.getseecure.com

Kontaktinformation:

Anders Paulson, VD och grundare