Bättre affär när Bankkortet blir klubbkort hos INTERSPORT

Report this content

Bättre affär när Bankkortet blir klubbkort hos INTERSPORT Från och med hösten 2004 kommer FöreningsSparbankens tre miljoner Bankkortsinnehavare kunna ansluta sig till Club INTERSPORT. Bankkortet kan därmed ersätta INTERSPORTs befintliga kundklubbskort. INTERSPORT Sverige AB har tecknat avtal med Allround AB om hantering av sin kundklubb. Som en del i denna affär har även avtal tecknats med FöreningsSparbanken om att låta bankens samtliga Bankkort fungera som klubbkort i Club INTERSPORT. Därmed får FöreningsSparbankens tre miljoner bankkortskunder möjlighet att ansluta sig till Club INTERSPORT via sitt Bankkort. Club INTERSPORT som startades 1996 har idag ca 400 000 klubbmedlemmar. De handlar i snitt tre gånger mer än andra kunder. För att kunna ta tillvara på dessa VIP-kunder och öka antalet aktiva medlemmar gäller det att skapa mervärden som gör att kundklubbskortet hamnar längst upp i plånboken. Ett sätt är att koppla bonussystemet till det kort som man faktiskt alltid har med sig. Att koppla Bankkortet direkt till bonussystemet är ett sätt att öka tillgängligheten till kundklubben. Sannolikheten att köpen alltid registreras ökar. Då kan man också öka träffsäkerheten i erbjudanden till medlemmarna. - Vår ambition är att fördubbla antalet aktiva medlemmar på ett par års sikt. Club INTERSPORT är redan idag en av de största kundklubbarna i Sverige. Vi har vuxit med ambitionen att skapa en så bra affär som möjligt för medlemmarna och för våra handlare. I och med att Club-funktionerna kan kopplas på Bankkortet blir det lättare att utnyttja erbjudanden fullt ut. Samtidigt får vi en rad enkla och kostnadseffektiva verktyg för att aktivera våra medlemmar, säger Lars Samuelsson, VD på INTERSPORT. Allround AB, som ägs av Svensk Handel och FöreningsSparbanken, har utvecklat ett flexibelt kundklubbssystem med syfte att öka enkelheten i kundkommunikationen. Genom att dra nytta av kopplingen mellan Bankkortet och medlemskapet i Club INTERSPORT får såväl handlarna som kunderna ut mer av kundklubben. - Svensk Handel gör bedömningen att det finns omkring 20 miljoner kort till olika kundklubbar i svenskarnas plånböcker. Jag är medlem i många kundklubbar och hur många av de klubbkorten har jag med mig när jag behöver dem? Det är oerhört viktigt att få en enkelhet både i sin relation och i sin kommunikation med kunderna, säger Gun-Liz Olander, VD på Allround AB. - Jag tror vi kommer att få se allt fler kort med många funktioner i framtiden, säger Markus Edström, chef för FöreningsSparbanken Kort. Kunden får färre kort men med ökat mervärde, så kombinationen med kundkortet i Bankkortet är värdefullt både för bankens och för INTERSPORTs kunder. För ytterligare information kontakta: Lars Samuelsson, VD INTERSPORT Sverige AB 0705-56 34 40 Gun-Liz Olander, VD Allround AB 0708-17 17 70 För högupplösta bilder Åsa Åström 0708-788024 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30604 Allround Allround AB ägs av Svensk Handel och FöreningsSparbanken. Allround startades 2000 för att utveckla en kostnadseffektiv teknik för hantering av kundklubbar och lojalitetssystem där Allround tar hand om både utveckling och drift av nya och befintliga kundklubbar. Bland kunderna finns både mindre butiker och stora rikstäckande butikskedjor. INTERSPORT INTERSPORT Sverige är en frivillig fackhandelskedja med 145 butiker runt om i landet. INTERSPORT-butikerna ägs och drivs av enskilda köpmän, vilka samarbetar under den gemensamma profilen INTERSPORT. Företaget omsätter 3,1 miljarder kronor årligen och har sitt huvudkontor i Jönköping. INTERSPORT Sverige är en del av INTERSPORT International Corporation som har sitt säte i Bern, Schweiz. NTERSPORT har cirka 4700 butiker i 25 länder och är därmed världens största sportkedja. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031014BIT01060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031014BIT01060/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031014BIT01060/bild.html Pictures