Klipp kortet! - Nu fungerar Bankkortet även som kundklubbskort

Report this content

Klipp kortet! - Nu fungerar Bankkortet även som kundklubbskort Från och med hösten 2004 kommer FöreningsSparbankens tre miljoner Bankkortsinnehavare kunna ansluta sig till Club INTERSPORT. Bankkortet kan därmed ersätta INTERSPORTs befintliga kundklubbskort. Sportkedjan INTERSPORT har tecknat avtal med Allround AB om hantering av sin kundklubb. Som en del i denna affär har även avtal tecknats med FöreningsSparbanken om att låta bankens samtliga Bankkort fungera som klubbkort i Club INTERSPORT. Därmed blir INTERSPORT den första stora butikskedjan i Sverige vars kunder kan kombinera sitt Bankkort med medlemskap i en kundklubb. Club INTERSPORT som startades 1996 har idag ca 400 000 klubbmedlemmar. De handlar i genomsnitt hela tre gånger mer än andra kunder. När club-funktionerna är kopplade till Bankkortet blir det mycket enklare för våra VIP-kunder att utnyttja bonus och erbjudanden, säger Lars Samuelsson, VD för INTERSPORT Sverige AB. Dessutom tror vi att detta kan öka användningen av betalkort i butikerna och det minskar antalet betalningar med kontanter, vilket är oerhört viktigt för säkerheten för vår personal. Klubben samarbetar med resebyråer, idrottsklubbar och friluftsanläggningar runt om i Sverige. Förutom bonus på alla köp får medlemmarna på så sätt kontinuerligt rabatter på spännande sporterbjudanden och äventyr. Svensk Handel gör bedömningen att det finns omkring 20 miljoner kort till olika kundklubbar i svenskarnas plånböcker. Jag är medlem i många kundklubbar och hur många av de klubbkorten har jag med mig när jag behöver dem? Visst finns det utrymme att effektivisera hanteringen av kundklubbar och öka tillgängligheten i erbjudandena till oss medlemmar, säger Gun-Liz Olander, VD på Allround AB. Jag tror vi kommer att få se allt fler kort med många funktioner i framtiden, säger Markus Edström, chef för FöreningsSparbanken Kort. Kunden får färre kort men med ökat mervärde, så kombinationen med klubbkortet i Bankkortet är värdefull både för bankens och för INTERSPORTs kunder. För ytterligare information kontakta: Lars Samuelsson, VD INTERSPORT Sverige AB 0705-56 34 40 Gun-Liz Olander, VD Allround AB 0708-17 17 70 För högupplösta bilder Åsa Åström 0708-78 80 24 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30604 Allround Allround AB ägs av Svensk Handel och FöreningsSparbanken. Allround startades 2000 för att utveckla en kostnadseffektiv teknik för hantering av kundklubbar och lojalitetssystem där Allround tar hand om både utveckling och drift av nya och befintliga kundklubbar. Bland kunderna finns både mindre butiker och stora rikstäckande butikskedjor. INTERSPORT INTERSPORT Sverige är en frivillig fackhandelskedja med 145 butiker runt om i landet. INTERSPORT-butikerna ägs och drivs av enskilda köpmän, vilka samarbetar under den gemensamma profilen INTERSPORT. Företaget omsätter 3,1 miljarder kronor årligen och har sitt huvudkontor i Jönköping. INTERSPORT Sverige är en del av INTERSPORT International Corporation som har sitt säte i Bern, Schweiz. INTERSPORT har cirka 4700 butiker i 25 länder och är därmed världens största sportkedja. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031014BIT00960/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031014BIT00960/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/15/20031014BIT00960/bild.html Pictures