• Alltainer/

Alltainer AB (Publ): Offentliggör härmed delårsrapport för perioden juli 2021 – september 2021

Report this content

Alltainer AB (”ALLT”) offentliggör härmed delårsrapport för perioden juli 2021 – september 2021. Nedan presenteras en sammanfattning av rapporten. Delårsrapporten finns tillgänglig på Alltainers hemsida (www.alltainer.com/investor) och som bifogad fil.

Pressmeddelande Alltainer AB 559231-8280

2021-11-18

FÖRSTA KVARTALET (2021-07-01 – 2021-09-30)

• Rörelsens intäkter uppgick till 403 (2 540) KSEK.
  • Rörelseresultatet uppgick till -1 763 (131) KSEK.
  • Resultatet per aktie uppgick till -0,26 (0,02) SEK.
  • Soliditeten uppgick till 57,0 (48,0) %.

Definitioner

Resultat per aktie: Periodens resultat dividerat med genomsnittligt antal aktier under perioden, vilka uppgick till 6 765 872 stycken. Soliditet: Eget kapital dividerat med totalt kapital.

ALLTAINERS VD Jakob Kesje kommenterar

I Vietnam har nu Covid-19 restriktionerna lättat så det är möjligt att återstarta produktionen. Vi hoppas nu att vi inte får några bakslag med förnyade åtstramande restriktioner så att vi kan fortsätta och öka volymerna. Vi har sett mindre rörelser neråt i fraktpriser och även avseende pris på containers. Tendenserna går åt rätt håll och förhoppningsvis kommer vi ner på mer normala prisnivåer vilket öppnar upp bland annat USA marknaden igen. Till dess att frakt- och containerpriserna kommer ner på mer normala nivåer kommer vi ha svårt att leverera kontorscontainers till Mountain Container i USA. Vi söker naturligtvis olika lösningar för att komma igång igen med leveranser i enlighet med inneliggande avtal.

Vårt samarbete med Dark Edition om leverans av containers byggda med restaurangkök för deras ”food market” till den växande marknad för ”Ghost Kitchens” har ett stort potential. Den första ordern kommer levereras innan årets slut. Dark Edition har stora ambitioner inför den närmsta framtiden och de ser en växande marknad till stöd för sina ambitioner.

Vi genomförde en mindre riktad emission i slutet av september för att säkerställa kommande produktion och leveranser. Vi räknar med att inneliggande orders nu kommer levereras i tid. Vi fortsättar även bearbeta samtliga våra marknader och förväntar oss kunna skörda resultat av vår bearbetning innan året är slut.

Med återstart av produktionen i Vietnam och att logistik samt transportmarknaden går åt rätt håll så känns det som om vi nu kan fokusera på att öka volymerna. Vår förhoppning är att vi redan under innevarande kvartal kommer visa ett positivt resultat. Så jag ser fram emot att presentera kommande rapporter.

Jakob Kesje, VD på Alltainer AB

För fullständig delårsrapport, se https://www.alltainer.com/investor/interim-reports/

Jakob Kesje
VD, Alltainer AB
E-post:
jk@alltainer.com

Kort om Alltainer

Alltainer tillverkar, marknadsför och säljer sjöcontainrar inredda som bostäder, barer, sanitetsanläggningar eller andra ändamål som kunderna efterfrågar. Tillverkningen baseras på nya sjöcontainrar som inredas enligt kundens specifikationer i bolagets anläggning i Vietnam. Försäljningen sker framförallt via försäljningskanaler på den amerikanska marknaden, men även i Sverige och övriga Europa.