• Allurity/

Svenska Allurity förvärvar välrenommerade SRLabs och stärker sin marknadsposition inom cybersäkerhet

Report this content

[Stockholm, 20 februari 2024] – Cybersäkerhetsgruppen Allurity har förvärvat Security Research Labs (SRLabs), ett framstående internationellt cybersäkerhetsbolag med bas i Berlin och Hongkong. Genom förvärvet förstärker Allurity sin position ytterligare och tar betydande steg mot visionen att bli en ledande partner för cybersäkerhetstjänster i Europa. SRLabs bidrar med unik expertis som stärker Allurity med ett komplett utbud av tjänster, från strategisk rådgivning till djup teknisk kompetens inom cybersäkerhet.

Genom förvärvet av SRLabs tar Allurity nu ett stort kliv framåt och ökar sin närvaro på den europeiska arenan.

"Jag är mycket glad att kunna välkomna SRLabs till Allurity-familjen. Med sin djupa expertis och erfarenhet, kompletterar SRLabs vårt redan breda utbud med strategisk rådgivning, unika hackerperspektiv och branschledande lösningar inom cybersäkerhet," säger Frida Westerberg, VD för Allurity. "Det här förvärvet ligger helt i linje med vår vision att bli den ledande partnern för cybersäkerhetstjänster i Europa. Tillsammans har vi det gemensamma målet att bekämpa cyberbrott, bygga motståndskraft mot dataintrång och därmed göra den digitala världen säkrare”.

”SRLabs grundades med målet att göra världen säkrare, ett steg i taget. Idag går vi samman med Allurity för att ta ett ännu större gemensamt steg för att stärka motståndskraften mot cyberbrott, för såväl individer som organisationer världen över," säger Karsten Nohl, grundare av SRLabs. ” Våra kunder kommer att fortsatt få rådgivning om hur man bäst balanserar innovation med säkerhet, nu med ännu större genomförandekraft”.

Allurity etablerades 2021 och består idag av sju framstående europeiska cybersäkerhetsbolag och har en stark position inom såväl privat som offentlig sektor med kunder över hela världen. Genom stark organisk tillväxt och strategiska förvärv, fortsätter Allurity att vinna marknadsandelar och expandera sin närvaro. Allurity är etablerat i 14 länder och levererar högkvalitativa cybersäkerhetslösningar globalt. Gruppen har för närvarande en årlig omsättning på cirka en miljard svenska kronor.

För mer information, vänligen kontakta:
Frida Westerberg
VD Allurity
+46 (0)70 870 98 50 | allurity.com

Om Allurity
Allurity är ett tech-baserat cybersäkerhetsbolag som består av sju framstående europeiska cybersäkerhetsbolag. Med sin breda tjänsteportfölj har Allurity en vision om att bli den ledande partnern inom cybersäkerhet i Europa.

Allurity är en del av Trill Impact, ett nytänkande Impact House grundat av Jan Ståhlberg, med cirka EUR 1,2 miljarder i förvaltade tillgångar inom private equity, venture capital och microfinance. Trill Impact har en ambition att vara en drivande kraft för positiv förändring i världen.

För mer information, besök gärna allurity.com.

Om SRLabs
SRLabs är en ledande konsultfirma inom cybersäkerhet med fokus på global säkerhet. Med visionen att göra världen säkrare, har bolaget i över ett decennium levererat innovativa konsulttjänster till Fortune 500-företag inom olika branscher. SRLabs fortsätter att vara i framkant och forma framtidens cybersäkerhet genom unik kompetens och kontinuerlig innovation.

För mer information, besök gärna srlabs.de

Taggar: