ALM Equity AB: Kommuniké från extra bolagsstämma i ALM Equity AB (publ)

Extra bolagsstämma har hållits i ALM Equity AB (publ) fredagen den 19 november 2021 varvid i huvudsak följande beslut fattades:

Bolagsstämman beslutade om efterutdelning i form av sakutdelning om 3 188 961 stamaktier i dotterbolaget Svenska Nyttobostäder AB (publ), org.nr. 559250-9607 ("Svenska Nyttobostäder"). Sakutdelningen kommer ske med tre (3) stamaktier i Svenska Nyttobostäder för varje fullt antal av tio (10) innehavda stamaktier i ALM Equity. Värdet på utdelningen av aktierna får aldrig överstiga utdelningsbara medel.

Endast hela aktier i Svenska Nyttobostäder, med avrundning nedåt, kommer att delas ut. I den mån en direktregistrerad aktieägare i ALM Equity innehar sådant antal aktier att det antal aktier i Svenska Nyttobostäder som ska erhållas inte är ett jämnt heltal kommer andelar av sådana aktier att säljas på Nasdaq First North Growth Market efter sammanläggning med andra sådana andelar. Beslutet innefattar därvid att ALM Equity uppdras ombesörja att innehavare av överskjutande andelar i Svenska Nyttobostäder erhåller ett kontant belopp motsvarande andelarnas värde, baserat på marknadsvärdet av aktien i Svenska Nyttobostäder.

Bolagsstämman bemyndigade vidare styrelsen att fastställa avstämningsdag för rätten att erhålla aktier i Svenska Nyttobostäder.