ALM Equity AB (publ) fastställer avstämningsdag för utdelning av Aros Bostadsutveckling AB (publ)

Extra bolagsstämman i ALM Equity AB (publ) beslutade den 10 maj 2023 att dela ut 1 071 499 stamaktier i Aros Bostadsutveckling AB (publ) org.nr. 556699-1088 ("Aros Bostad"). Vidare beslutades att bemyndigade ALM Equitys styrelse att fatta beslut om avstämningsdag för rätten att erhålla aktier i Aros Bostad. ALM Equitys styrelse har idag beslutat att avstämningsdagen ska vara den 17 maj 2023.

Sakutdelningen kommer ske med en (1) stamaktie i Aros Bostad för varje fullt antal av tio (10) innehavda stamaktier i ALM Equity. Utöver att vara registrerad som stamaktieägare i ALM Equity på avstämningsdagen behöver aktieägare inte vidta några åtgärder för att erhålla stamaktier i Aros Bostad.

Sista dag för handel i ALM Equitys aktier inklusive rätt att erhålla aktier i Aros Bostad är den 15 maj 2023. Från och med den 16 maj 2023 kommer ALM Equitys aktier att handlas utan rätt att erhålla aktier i Aros Bostad.

Bakgrunden till sakutdelningen av aktier i Aros Bostad är en överenskommelse som slöts i samband med strukturaffären med Aros Bostad där ALM Equity förband sig verka för ökad spridning och likviditet i Aros Bostads stamaktie.

Aros Bostads aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market.

Joakim Alm, Vd, +46 (0) 73 396 97 27

Om ALM Equity
ALM Equity är en aktiv bolagsutvecklare inom fastighetsbranschen som skapar värden genom att förvärva och förädla tillgångar till nya verksamheter och självständiga bolag. Vi vill leda branschen framåt genom en hållbar och innovativ tillväxt i vår bolagsportfölj utifrån den framtida marknadens behov.
Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank.