ALM Equity blir storägare i Aros Bostad efter frånträde av byggrättsportfölj

ALM Equity har sedan tidigare tecknat avtal med Aros Bostad om överlåtelse av en byggrättsportfölj innefattande cirka 1 500 byggrätter motsvarande 34 projektmöjligheter. Ersättning sker med en kombination av stamaktier, preferensaktier och konvertibler som motsvarar en ägarandel om ca 35% i Aros Bostad.

Nu har frånträde genomförts där 23 projekt övergår omgående och resterande projekt övergår när de avtalsmässiga förutsättningarna infaller och ALM Equity erhåller ersättning för dessa.

Joakim Alm, VD, tel. +46 73-396 97 27

Denna information är sådan som ALM Equity är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 oktober 2022 kl.17:00

ALM Equity utvecklar och investerar i bolag inom fastighetsbranschen. Verksamheterna är strukturerade i fyra affärsområden med fristående bolag och varumärken inom förvaltning, projektutveckling, entreprenad och digitala tjänster.