ALM EQUITY BYGGSTARTAR 24 STYCKEN RAD - OCH PARHUS I SILVERDAL

I Silverdal, Sollentuna kommun, byggstartar ALM Equity AB (100% ägarandel) projektet Torparen. Etappen är den femte och sista i bolagets utveckling av Silverdal som totalt består av 83 stycken rad-, par- och kedjehus. Totalentreprenaden kommer att utföras av dotterbolaget 2xA Entreprenad.

”Det känns väldigt roligt att kunna färdigställa hela Silverdal med denna avslutande etapp. Vi har tillfört flera fina bostadsområden i varierande skala och arkitektur och lämnar efter oss ett fint område perfekt för barnfamiljer. Silverdal har ett natur- och stadsnära läge intill Edsviken och våra projekt passar dem som vill bo bekymmersfritt i ett sjö- och naturnära område.” säger Joakim Alm, VD ALM Equity AB.

Joakim Alm, VD, tel 073- 396 97 27

Om ALM Equity: ALM Equity är ett fastighetsutvecklingsbolag (Real Estate Developer). Bolaget förvärvar, strukturerar, utvecklar, förvaltar, bygger och säljer projekt, framförallt bostäder. ALM Equitys aktie är listad på NASDAQ OMX First North med kortnamnet ALM och preferensaktien med kortnamnet ALM PREF. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB Tel.+46 8- 463 83 00, E-post:certifiedadviser@penser.se

Mer information om bolaget finns på www.almequity.se