ALM Equity byggstartar ytterligare 78 lägenheter till förvaltning

Stockholm 2019-10-17

ALM Equity byggstartar förvaltningsprojektet Ängshuset på Rinkebyterrassen, bestående av 78 lägenheter. Projektet är ett samarbete mellan koncernens dotterbolag där ALM Småa Bostad utvecklar, 2A Entreprenad ansvarar för byggnationen och Svenska Nyttobostäder kommer förvalta de färdigställda bostäderna.

Projektet utgör den sjätte och sista etappen i ALM Equitys utveckling i området. Efter projektets färdigställande så kommer ALM Equity att ha uppfört över 380 bostäder intill Järvafältet fördelat på sex bostadshus. Kommunikationerna är mycket goda med promenadavstånd till både tunnelbana och den kommande tvärbanestationen som kommer uppföras i Ursvik.

”Det känns otroligt roligt att vi idag, cirka fyra år efter byggstarten av det första huset i området kan påbörja byggnationen av det sjätte och sista huset. Projektet har varit lyckat och tillsammans med Stockholm Stad och ByggVesta har vi bidragit till att lyfta hela området kring Järvafältet.” säger Joakim Alm, VD, ALM Equity AB.

”Närheten till ICT klustret i Kista gör att vi ser en stor efterfrågan hos både privatpersoner och företag för våra kommunikationsnära och yteffektiva bostäder. Projektet bidrar även till att minska obalansen mellan arbetsplatser och bostäder som finns i området. Vi börjar nu se effekten av det hårda och målmedvetna arbetet koncernen lagt ner på att ställa om mot hyresbostäder och vi hoppas inom kort kunna byggstarta fler klimatsmarta förvaltningsprojekt i kommunkationsnära lägen. ” fortsätter Joakim Alm, VD, ALM Equity AB.

Joakim Alm, VD, tel 073- 396 97 27

Om ALM Equity: ALM Equity är ett fastighetsutvecklingsbolag (Real Estate Developer). Bolaget förvärvar, strukturerar, utvecklar, förvaltar, bygger och säljer projekt, framförallt bostäder.
ALM Equitys aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market med kortnamnet ALM och preferensaktien med kortnamnet ALM PREF.
Certified Adviser är Erik Penser Bank AB, Tel.+46 8- 463 83 00, E-post: certifiedadviser@penser.se