Bolagsverket har lämnat tillstånd att verkställa fusionsplanen mellan ALM Equity och Svenska Nyttobostäder

I informationen nedan syftar "detta pressmeddelande" på detta dokument, dess innehåll eller del därav, muntliga presentationer, frågestunder och skriftligt eller muntligt material som diskuteras eller distribueras i anslutning därtill. Detta pressmeddelande är inte en kallelse till en bolagsstämma eller ett fusionsdokument. Detta pressmeddelande är inte heller ett erbjudande att sälja, eller en anfordran eller en inbjudan om att lämna ett erbjudande att köpa, förvärva eller teckna sig för, värdepapper, eller en uppmuntran att göra någon investering, och det kommer inte att ske någon försäljning av värdepapper i jurisdiktioner där ett sådant erbjudande, anfordran eller försäljning skulle vara otillåten utan registrering eller kvalifikation enligt sådan jurisdiktions värdepappersrättsliga lagar.

Bolagsverket har idag lämnat tillstånd till ALM Equity AB (publ) ("ALM Equity") att verkställa fusionsplanen avseende fusionen mellan ALM Equity och Svenska Nyttobostäder AB (publ) ("Svenska Nyttobostäder") ("Fusionen"). Avstämningsdag för erhållande av fusionsvederlag i Fusionen är fastställt till den 27 augusti 2024.

Bolagsverket beräknas registrera Fusionen den 2 september 2024. I samband med registreringen av Fusionen kommer Svenska Nyttobostäder att upplösas och samtliga dess tillgångar och skulder att övergå till ALM Equity.

Som följd av Bolagsverkets tillstånd och kommande registrering av Fusionen kommer Svenska Nyttobostäder att avnoteras från Nasdaq First North Growth Market. Sista dag för handel i Svenska Nyttobostäders stamaktier och preferensaktier vid Nasdaq First North Growth Market beräknas bli den 23 augusti 2024.

I samband med att Bolagsverket registrerar Fusionen kommer de aktieägare som är upptagna i Svenska Nyttobostäders aktiebok, per avstämningsdagen den 27 augusti 2024, att erhålla fusionsvederlag. För 14 stamaktier i Svenska Nyttobostäder erhålls en (1) stamaktie i ALM Equity och för 1,26 preferensaktier i Svenska Nyttobostäder erhålls en (1) preferensaktie i ALM Equity. Svenska Nyttobostäders aktieägare beräknas erhålla aktier i ALM Equity, dvs. fusionsvederlaget, omkring den 2 september 2024. Handel i ALM Equitys aktier sker som vanligt och kommer inte att påverkas av fusionsprocessen.

Tidplan

23 augusti 2024

Avstämningsdag för erhållande av fusionsvederlag

27 augusti 2024

Bolagsverket registrerar Fusionen

2 september 2024

Leverans av vederlagsaktier påbörjas

Omkring den 2 september 2024

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA
Maria Wideroth, styrelseordförande i ALM Equity, Telefon: +46 708 25 53 35, E-mailadress: Maria.Wideroth@landahl.se.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 augusti 2024 kl. 10:30 CEST.

Om ALM Equity
ALM Equity utvecklar och investerar i tillgångar och verksamheter inom fastighetsbranschen utifrån den framtida marknadens behov. ALM Equitys aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market med kortnamnet ALM och preferensaktien med kortnamnet ALM PREF. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ).