Byggstart av avslutande etapp i Enköping centrum

2018-03-29

ALM Equity AB har byggstartat bostadsprojektet Påfågeln i Enköping som utgörs av 36 stycken bostadsrättslägenheter och 4 stycken butikslokaler. Projektet skapar ett nytt kvarter och knyter ihop Lilla Torg tillsammans med första etappen Pausfågeln som färdigställs nu till sommaren. Tillsammans med Andersson Company utvecklar ALM Equity Enköpings stadskärna med bostäder och en levande stadsmiljö med lokaler och torgbildning. Lägenheterna kännetecknas av ett bekvämt boende med stora lägenheter med genomtänkta planlösningar, väl tilltagna balkonger, terrasser och uteplatser samt garage i huset. Byggnationen utförs av Andersson Company Byggnads AB. Ansvarig mäklare är Svensk Fastighetsförmedling i Enköping.

”Med pågående projektet Pausfågeln och nu byggstartade Påfågeln utvecklar vi Enköping och bidrar till en levande stadskärna med över 100 bostäder och nya mötesplatser för handel och nöje” säger Joakim Alm, VD, ALM Equity AB.

ALM Equity är ett fastighetsutvecklingsbolag (Real Estate Developer). Bolaget förvärvar, strukturerar, utvecklar och säljer projekt, framförallt bostäder. ALM Equitys aktie är listad på NASDAQ OMX First North med kortnamnet ALM och preferensaktien med kortnamnet ALM PREF. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB. Mer information om bolaget finns på www.almequity.se