Samtliga villkor för förvärv av Järntorget byggintressenter uppfyllda

ALM Equity ingick den 1 juni 2021 ett avtal med huvudägarna till Järntorget Byggintressenter AB (”Järntorget”) gällande att förvärva deras andel som motsvarar 93,33% av aktierna i Järntorget. Erbjudandet om att förvärva resterande aktier skulle därefter riktas till resterande ägare. Köpeskillingen för aktierna motsvarar ca 1,7 Mdkr för samtliga aktier i Järntorget.

Förvärvsavtalet var villkorat av att för förvärvet nödvändig finansiering erhölls, samt att Konkurrensverket beslutade att lämna anmälan om företagskoncentration utan åtgärd.

Nu har samtliga villkor för förvärvet uppfyllts och 100% av aktieägarna har antagit erbjudandet från ALM Equity. Planen att tillträda under andra kvartalet 2021 ligger fast.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ALM Equity AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2021-06-28 kl.16:45