Naturskyddsföreningen: Pressinbjudan: Europeiska miljörörelsens tio krav på det svenska ordförandeskapet

Sedan 1998 har den samlade miljörörelsen i EU-länderna enats om att ställa tio krav på varje nytt ordförandeskap. Så kommer även att ske för det svenska ordförandeskapet. De tio kraven presenteras på ett seminarium i Almedalen i Visby på det svenska ordförandeskapets första dag av Mikael Karlsson, ordförande för Naturskyddsföreningen och även ordförande för Europas största miljöorganisation EEB (European Environmental Bureau).

DAG: Onsdagen den 1 juli TID: kl. 9.00 – 12.00 (presentation av rapporten 9.00- ca 9.40) PLATS: Gotlands Fornsal, Strandgatan 14, Bildstenshallen På seminariet hålls också en diskussion med Peter Eriksson partiledare (MP), Stefan Fölster Svenskt Näringsliv, Erik Ullenhag, partisekreterare (FP), Jens Holm avgående europaparlamentariker (V) Sofia Arkelsten riksdagsledamot och miljötalesperson (M), Karin Granbom Ellison riksdagsledamot (FP) och Anders Ygeman ordförande miljö och jordbruksutskottet (S) Välkomna!