EIO om Lars Ohlys tal: Inte ett ord om den femte infrastrukturen - dåligt!

Report this content

- ​Det är märkligt att Lars Ohly i sitt Almedalstal inte ens med ett ord tar upp vikten av struktur i den femte infrastrukturen. Bredbandsutbyggnaden kan inte bara fortsätta ohämmat utan någon form av ramverk som fastställer de olika aktörernas ansvar. Det säger Jan Siezing, vd i EIO, och menar att en partiledare inom de röd-gröna som säger sig vilja ta regeringsmakten, borde ta denna problematik på allvar.

- Lars Ohly är mer än välkommen till EIO:s seminarium i morgon måndag. Då visar vi hur man kan komma tillrätta med boten mot hoten i fibernäten. Det kan säkert vara nyttigt då de röd-gröna formerar sakfrågor, eftersom ju allt fler viktiga samhällsfunktioner hanteras med internettjänster.

Elektriska Installatörsorganisationen EIO är bransch- och arbetsgivarorganisation för Sveriges 2.600 el- och teleteknikföretag. I morgon måndag arrangerar EIO seminariet "Boten mot hoten - så säkras fibernäten i Sveriges nya infrastruktur" i Almedalen. Inbjuden talare är bland annat förre försvarsministern Mikael Odenberg.

Vill du veta mer?
Kontakta:
Jan Siezing, vd EIO, 0705-321018
Peter Olofsson, informationschef EIO, 0733-467571.

Inbjuden talare är bland annat förre försvarsministern Mikael Odenberg.

Läs mer om EIO: www.eio.se

Läs mer om EIO:s seminarium: http://almedalen.prod3.imcms.net/event/user-view/2197