Netigate: Så tycker Almedalsbesökarna

Onlineundersökningsföretaget Netigate är på plats under Almedalsveckan och tar löpande tempen på besökarna i dagsaktuella frågor.

Nedan presenteras en del av resultatet från de undersökningar som genomförts hittills.

• 62 % anser inte att Lars Ohly är rätt person att leda (V).
  • 62 % ställer sig positiva till att allt fler skolor, förskolor, äldreboenden och vårdinrättningar drivs i privat regi. (V) ställer sig kritiskt till denna utveckling.
  • 75 % av Almedalsbesökarna anser att Fredrik Reinfeldt gör rätt som väljer att inte kommentera den s.k. Littorin­-affären
  • 55 % av Almedalsbesökarna ställer sig positiva till att (M) söker ett närmare samarbete med (MP) för att minimera nederlagen i riksdagen.
  • 68 % av Almedalsbesökarna håller med Fredrik Reinfeldt om att (S) sviker sitt vallöfte att aldrig ge inflytande till (SD).
  • 38 % anser inte att Sofia Arkelsten har tillräckligt högt förtroende för att vara en efterträdare till Fredrik Reinfeldt. 33 % anser att hon har det.

Ta del av hela resultatet på www.netigate.org/se/almedalen.

Vill du veta mer?

Välkommen att kontakta oss:
Victor Molander, VD Netigate
victor.molander@netigate.se

Jennie Gustavsson, Marknadschef Netigate
jennie.gustavsson@netigate.se

www.netigate.se

Netigate är ett av Sveriges och Europas största och mest snabbväxande företag i branschen för onlineundersökningar. Vår affärsidé är att ge företag och organisationer inom den privata och offentliga sektorn möjligheter att genomföra avancerade undersökningar enkelt via Internet. Under 2010 utsågs Netigate för tredje året i rad till Gasellföretag av Dagens Industri och har även placerat sig på Deloittes lista över de snabbast växande teknikföretagen både i Sverige och Europa, Technology Fast 50 Sweden och Fast500 EMEA. Netigate har idag kontor i Stockholm, Wiesbaden, Berlin, Oslo och Warszawa.

Vi har många av Europas mest intressanta företag som kunder. Mer information om Netigate hittar du på vår webbsida www.netigate.se