• Almedalsveckan/

Sveriges Byggindustrier: Rättelse, ny tid: Presskonferens 6 juli om byggkonjunkturen på Gotland - Konjunkturavmattningen som kom av sig

​​Nedgången i byggkonjunkturen var märkbar förra året, men Gotlands län klarade sig bättre än många andra län. Stora anläggnings- och lokalprojekt bidrog till att hålla volymerna uppe.

Vad sker framöver på bygg- och anläggningsmarknaden? Kommer bostadsbyggandet åter igång och fortsätter den gynnsamma utvecklingen på lokal- och anläggningsmarknaden?

I samband med presskonferensen presenterar Bo Antoni Sveriges Byggindustriers (BI) en ny rapport om hur de samhälleliga energimålen ska nås i samband med hållbar renovering av flerbostadshus.

I samband med presskonferensen ges också information och tillfälle till rundvandring på Peabs ombyggnation av lägenheter i centrala Visby. Befintliga byggnader omvandlas varsamt med bibehållen charm till nya bostadsrätter.

Medverkar gör Hans Åkerlund BI Öst, Jan Johansson, ordförande Gotlands byggförening, Lars Åkerberg, regionchef Peab, Bo Antoni, vd BI, Fredrik Isaksson, chefekonom BI och Lars-Johan Blom, ansvarig för regionala prognoser på BI.

Välkommen till vår presskonferens!

Datum:         tisdagen den 6 juli
Tid:
Kl 9:00-10:30 – observera den ändrade tiden
Plats:            Bremergränd 4

Meddela oss gärna om du kan komma.
Kontakta Boel Bengtsson, 0761-25 72 87, boel.bengtsson@bygg.org

Sveriges Byggindustrier (BI) är bransch- och arbetsgivarorganisation för bygg- och anläggningsföretag verksamma i Sverige. Över 3200 medlemsföretag samverkar inom förbundet för att skapa goda förutsättningar och villkor för byggindustrin och dess anställda. BI:s prioriterade mål är ett modernt medarbetaravtal och en bransch utan svartarbete. Se www.bygg.org