SVT: Almedalen från morgon till kväll

SVT har nu rivstartat den politiska Almedalsbevakningen med sändningar på plats av både Aktuellt, Gomorron Sverige och SVT Forum. I kväll leder Janne Josefsson Debatt från en egen scen mitt i vimlet.

Sändningarna inleds redan på morgonen av Gomorron Sverige som varje dag fokuserar på några ämnen som är aktuella just för dagen. Varje morgon diskuterar en panel det som händer, Mats Knutson berättar vad som finns på dagens agenda och en spanare delar med sig av sina intryck. Självklart gästas programmet av partiledare, ungdomsförbund och sakkunniga. Programledare är Marianne Rundström och Lotta Bouvin-Sundberg.

I kväll direktsänder Janne Josefsson Debatt från en egen scen i Almedalen. Svenskarnas drömregering presenteras i programmet, med anledning av en färsk Sifo-undersökning. Debatt sänder från Almedalen även onsdag och torsdag.

Anna Hedenmo ledde Aktuellts sändning från Almedalen i går kväll och gör så även på torsdag. Övriga dagar blir det inslag i ordinarie Aktuellt.

SVT Forum direktsänder i Kunskapskanalen partiledarnas tal ofiltrerade i sin helhet. Dessutom sänder SVT Forum under veckan ca 15 seminarier från Almedalen med ämnen såsom migration, ekonomi och sysselsättning.

För mer info om samtliga SVT:s sändningar från Almedalen: svt.se/val

Texter, tablåer och pressbilder finns i SVT Pressinfo: www.pressinfo.svt.se

För kontakt med redaktioner och programledare kontakta:

Anna Wilborg, SVT Kommunikation

08-784 86 04, 0709-955 564