Anne-Marie Fransson ny chef för IT-arbetsgivarna

Anne-Marie Fransson har utsetts till ny förbundsdirektör för Almega IT-företagens arbetsgivarorganisation efter Göran Trogen.

- Jag hoppas kunna göra svenska IT-företag mer konkurrenskraftiga genom att utveckla arbetsgivarfrågorna, säger Anne-Marie Fransson. - Särskilt viktigt blir det att fortsätta decentralisering av lönebildningen och att anpassa anställningsvillkoren till branschens förutsättningar. Inte minst den globala konkurrensen som finns måste leda till förändringar, säger Anne-Marie Fransson. Anne-Marie Fransson är civilingenjör i teknisk fysik och elektroteknik och har en MBA-utbildning i internationellt företagande. Hon har närmast varit verksam som egen konsult inom affärs- och verksamhetsutveckling samt företagsledning. Dess förinnan har hon bland annat varit vd för Frontec Stockholm AB, marknadschef för Flextronics Design Europa och ansvarig för personal- och kompetensutvecklingsfrågor vid Frontec Nordic AB. Hon bor i Upplands Väsby med sin familj. Fritiden ägnas åt friluftsaktiviteter och orientering. Anne-Marie Fransson tillträder sin tjänst som förbundsdirektör vid årsskiftet då Göran Trogen lämnar Almega med pension. Mer information: Tommy Nelson Nordenchef för Steria och ordförande för Almega IT-företagens Arbetsgivarorganisation tel. 08-662 42 60 Jonas Milton VD för Almega tel. 08-762 69 51 mobil. 070-345 69 51 Anne-Marie Fransson tillträdande förbundsdirektör för Almega IT-företagens Arbetsgivarorganisation mobil. 073-392 58 18 Göran Trogen avgående förbundsdirektör för Almega IT-företagens Arbetsgivarorganisation tel. 08-762 69 60 mobil. 070-345 69 60 Anders Broberg presschef för Almega tel. 08-762 68 59 mobil. 070-345 68 59