Jobbar vi för mycket eller för lite?

Report this content

Seminarium: Jobbar vi för mycket - eller för lite? Sverige behöver en högre tillväxt. Vägen till tillväxt går genom arbete och framgångsrika företag. Redan idag arbetar vi för lite, totalt sett. Ett exempel på det är den höga sjukfrånvaron, som blivit är ett stort samhällsproblem. För att belysa frågor om arbetstid och sjukfrånvaron har Almega låtit djupintervjua sju tjänsteföretagare, bland annat inom de olika branscherna vård, skola och omsorg. Intervjuerna publiceras i en rapport, Arbetar vi för mycket eller för lite, som presenteras idag. Välkommen till en paneldiskussion om vad som kan orsaka Sveriges höga sjukfrånvaro och vad som kan vara lösningen på den. Medverkar i panelen gör: Kenth Pettersson, gd Arbetsmiljöverket, Gösta Jedberger, koncernchef Praktikertjänst, Margareta Mastberg, vd Fixelina Hemtjänst AB samt Magnus Henrekson, professor Handelshögskolan Stockholm Tid: idag, tisdagen den 14 januari kl 9.00 - ca 11.00 Plats: Almegas cafeteria, Blasieholmsgatan 5, Stockholm Välkomna! Yvonne Gustavsson, pressansvarig Almega, mobil: 070-345 68 48 Rapporten "Arbetar vi för mycket eller för lite" finns att hämta på Presservice på almega.se från den 14 januari. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/14/20030110BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/14/20030110BIT00290/wkr0002.pdf