Årets HR-direktör är Eva Ottne, Almi Företagspartner AB

Priset för Årets HR-direktör Emeritus inom Employer Branding har tilldelats Eva Ottne, HR-direktör Almi Företagspartner AB.

Eva Ottne mottog priset vid en ceremoni den 16 maj på Universum Spring Awards i Stockholm.

- Otroligt hedersvärt att få mota ett sånt här pris. Det känns extra roligt eftersom det inte bara syftar på det arbete som vi är igång med på Almi utan också uppmärksammar de insatser jag gjort inom området Employer Branding i andra bolag jag tidigare arbetat inom. Priset delar jag gärna med alla Almis medarbetare. Vi har ett starkt varumärke och det ska vi fortsätta förvalta och lyfta fram i olika sammanhang, säger Eva Ottne, HR-direktör Almi.

Juryns motivering

Priset tilldelas en personaldirektör som med lång efarenhet och stor insikt i hur man framgångsrikt arbetar med employer branding med sin expertis, samt på ledningsnivå, både stärker och utvecklar ett employer brand.

Juryn

Petter Nylander, Global CEO, Universum

Torgny Johnsson, Personalchef, Infranord

Ann Surtell, HR-Direktör Retail & Brands AB

Om Universum

​Varje år delar Universum ut pris till de arbetsgivare och personer som sticker ut och har gjort skillnad inom Employer Branding. De hedrade vinnarna presenterades den 16 maj 2019 på Universum Spring Awards i Stockholm.

Sedan starten för över 30 år sedan har Universum arbetat för att hjälpa arbetsgivare runt om i världen nå ut med sitt varumärke till tidigare, nuvarande och potentiella medarbetare. Man menar att maktbalansen skiftat, där arbetsgivarna behöver kämpa för att attrahera rätt talanger, och inte vice versa, vilket ställer nya krav på arbetsgivarna.

För ytterligare information kontakta:

Lars Mårdbrant, kommunikationsdirektör Almi, tel 070-314 34 34.

Om Almi

Almi investerar i framtida tillväxt. Vi erbjuder lån och rådgivning till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 40 kontor över hela landet.