Videofy.me tar in nya delägare

Videofy.me tar in kapital från Almi Invest samt Starcom-grundaren Ulf Sandberg för att expandera den framgångsrika videotjänsten på nya marknader.

– Videofy.me är ett bolag med två oerhört drivna och bra entreprenörer som växer snabbt. Nu står Videofy.me inför en internationell expansion, som det skall bli spännande att vara med och bidra till som investerare, säger Johan Englund.
Videofy.me, som grundades 2009 av Robert Mellberg och Oskar Glauser, är en tjänst som kopplar ihop bloggares videos med annonsörer. Bloggaren laddar kostnadsfritt upp sin video via tjänsten Videofy.me och får därmed ta del av annonsintäkter beräknat per visning. Genom att reklamfilmen inleder videoblogginlägget når annonsören den svårflörtade bloggpubliken direkt. Idag har videobloggtjänsten Videofy.me 17 000 registrerade bloggare med över 3 miljoner videovisningar per månad. Videofy.me används av 8 av de 10 största privatbloggarna. På 15 månader har Videofy.me börjat samarbeta med drygt 50 annonsörer ex: HP, Telia, Sony Pictures, Sony Ericsson, Stadium, Halebop, Diesel, och Libresse.

Idag omsätter Videofy.me snart 1 miljon kr per månad på den svenska marknaden. Just nu rullar kampanjer för SF Bio, Halebop, Warner Music, Telia, Tradera och tidningen Chic. Videofy.me har inlett samarbete med drygt 50 annonsörer under första året. Videofy.me har idag 8 anställda och har kontor i Gamla stan i Stockholm.

Utmaningen för Videofy.me framöver är att lansera tjänsten på nya marknader.

Om Almi Invest Almi Invest skapar unika förutsättningar för entreprenörledda tillväxtföretag att växa genom att på regional basis och tillsammans med andra aktörer på riskkapitalmarknaden investera kapital och kunskap. Almi Invest är organiserat i sju regionalt baserade riskkapitalfonder och ägs av Almi Företagspartner AB tillsammans med regionala aktörer.

Om Ulf Sandberg Ulf Sandberg, är en legendar i mediebranschen. Han grundade mediebyrån Starcom på 1990-talet och har varit med och startat ett 15 tal bolag inom media/marknadsföring.

För mer information: Robert Mellberg, grundare och vd, tel 0707 137400 Ulf Sandberg, ny delägare, tel 0704 266666 Johan Englund, Investment Manager Almi Invest, tel 0708166116 www.videofy.me www.almiinvest.se