Mikael Fällman blir ny vd för Almi Mälardalen

Mikael Fällman har utsetts till vd för Almi Företagspartner Mälardalen i Örebro län och Västmanlands län. Mikael kommer närmast från en position som affärschef på Almis kontor i Örebro. Tidigare har Mikael bland annat varit företagsmarknadschef på Nordea.

Med erfarenheter som affärschef inom Almi och företagsmarknadschef på Nordea är Mikael Fällman väl förberedd för uppdraget som vd för Almi Mälardalen.

– Jag är glad och stolt över förtroendet som jag nu har fått och jag ser fram emot att få utveckla Almis verksamhet vidare till att bli den självklara partnern för tillväxtföretag i Örebro län och Västmanlands län, säger Mikael Fällman.

Almi Mälardalens styrelseordförande, Anne-Lie Carlos Jeansson, är mycket positiv till rekryteringen.

– Mikaels erfarenheter, både i och utanför Almi-koncernen, ser vi som en stor tillgång. Han har de egenskaper som krävs för att utveckla verksamheten vidare med fokus både på kunder och medarbetare. Jag ser fram emot att arbeta med Mikael som vd för Almi Mälardalen, säger Anne-Lie Carlos Jeansson.

Mikael tillträder sin tjänst som vd för Almi Mälardalen den 1 september 2021.

Anne-Lie Carlos Jeansson, styrelseordförande Almi Mälardalen, 070 296 38 44

Lars Mårdbrant, kommunikationsdirektör, Almi, 070 314 34 34

Lars Mårdbrant
kommunikationsdirektör, Almi
lars.mardbrant@almi.se

Om Almi
 Almi investerar i framtida tillväxt. Vi erbjuder lån och affärsutveckling till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 40 kontor över hela landet.