Almi Invest investerar i digitala redovisningsbyrån Slipp

Almi Invest investerar två miljoner kronor i Slipp, som erbjuder ett digitalt franchisekoncept för redovisningsbyråer. I emissionen på ca 6,2 miljoner kronor deltar också privata investerare, bland andra Jon Larsgården Förvaltning. Pengarna ska användas till rekrytering och marknadsföring.

Gävleborgsbaserade redovisningsbyrån Slipp erbjuder en digital lösning där kunden sköter sin begränsade del av bokföringen via en app i mobilen och Slipps lokala redovisningskonsulter sköter resten.

Detta i kombination med ett franchisekoncept, ger Slipp en position de är ensamma om på den svenska redovisningsmarknaden. Slipp har idag 12 kontor i Sverige samt ett kontor i Finland. Målsättningen är att växa med upp till fem kontor per år.

-  Marknaden för redovisning, revision och rådgivning är fragmenterad och digitalt underutvecklad med stort förändringsbehov, säger Marie Andersson, Investment Manager på Almi Invest. Slipp, med sitt digitala erbjudande i kombination med personlig service, är väl positionerat för detta paradigmskifte.

Slipp grundades 2014 och lanserade 2017 sitt franchisekoncept med kundanpassade och nischade lösningar för olika branscher.

-  Vi ser ett stort behov bland Sveriges företagare av tydligt paketerade och prisvärda redovisningstjänster och det är precis det vi erbjuder, säger Lars Olsson, vd på Slipp. Genom ett effektivt och digitalt arbetssätt levererar vi redovisningen till kunden på bästa sätt och hjälper även redovisningsbranschen att digitaliseras. I och med denna investering kan vi ta nästa steg i vår utveckling.

Marie Andersson, Investment Manager Almi Invest, 070-256 11 00, marie.andersson@almiinvest.se
Lars Olsson, vd Slipp, 0771-70 80 90, lars.olsson@slipp.se