Almondy Raspberry & Salty Liquorice – Sveriges kaxigaste tårtnyhet

Report this content

Älskar du lakritspuck, salta fiskar eller hallonlakritsskalle? Då är Almondy Raspberry & Salty Liquorice moussetårta definitivt något för dig. Läcker saltlakritskräm, len hallonmousse och ett krispigt täcke av saltlakrits. En oemotståndlig smakkombination av sött och salt som finns i frysdisken från vecka 7.

- Vår nya tårta kommer inte göra lakritsfansen besvikna, säger Cecilia Lyche, Brand Manager på Almondy.

Lakritstrenden tar ett allt starkare grepp om Sverige. Lakritsprovningar och lakritsfestivaler blir allt vanligare och intresse för lakrits blir bara större och större. Den populära smakkombinationen hallon – saltlakrits finns representerad på många hyllor i dagligvaruhandeln. För första gången finns den nu att köpa som tårta.

– Vi har varit sugna på att skapa en lakritstårta länge och nu ligger det rätt i tiden. Vi är övertygade om att det kommer att bli en ny favorit, säger Cecilia Lyche.

Almondy Raspberry & Salty Liquorice är inte bara fantastiskt god, den är också en modig uppstickare som fångar ögat. Kombinationen av len och söt hallonmousse, läcker saltlakrits och hallonkrisp är banbrytande och spännande på samma gång.

– Den här tårtan sticker ut. Den är kaxig och vågar utmana de traditionella tårtsmakerna. Den är som godis, fast i tårtversion, säger Cecilia Lyche.

Tidigare i februari presenterade Almondy även nyheten Philadelphia Cheesecake. En fryst cheesecake bakad med goda mandelbottnar, varvade med krämig Philadelphia cream cheese och täckt med fräsch citronfrosting.

Almondy Raspberry & Salty Liquorice finns i butik från vecka 7 och kostar cirka 45 kronor. Tårtan finns i frysdisken på bland annat ICA, Hemköp, Willys, och Coop (först v.11). En tårta väger 400 gram och räcker till ca 8 bitar. Almondy Raspberry & Salty Liquorice tinar snabbt och är glutenfri, precis som alla tårtor i Almondys sortiment.

För mer information, bilder eller produktprov, kontakta oss gärna
Cecilia Lyche, Brand Manager Almondy.
Tfn 0707-282036.  E-post: cecilia@almondy.com

Bildbank: http://www.almondy.com/sv/konsument/bildbank

Om Almondy
Almondy är ett Göteborgsbaserat bageri som bakar och säljer djupfryst tårta både inom detaljhandeln och restaurang & storkök. Företaget startade 1982 och säljer idag tårta till 45 länder världen över. Sortimentet består av 14 fantastiskt goda recept, alla inom samma unika koncept ”gott, enkelt och glutenfritt”.

Taggar: