• Almondy/

Almondys mest älskade tårta får en utmanare - Daimtårta med mjölkchokladmousse

Report this content

115 tårtor i timmen, dygnet runt, året om - vi äter Almondys mandeltårtor med Daim som aldrig förr. Men nu får den populära tårtan en utmanare. Almondy presenterar stolt en Daimtårta med mjölkchokladmousse. En tårta som ska göra svenska tårtälskare ännu lyckligare.

Tårtbageriet från Göteborg säljer cirka 1 000 000 Daimtårtor varje år bara i Sverige. En siffra som står sig stabil sedan många år.
– Är det någon tårta som kan slå klassikern på fingrarna så är det nyheten Daimtårta med mjölkchokladmousse. Den har allt som våra kunder älskar med den klassiska Daimtårtan men vi har lagt till härlig mjölkchokladmousse, säger Sofie Funevik, marknadschef på Almondy.

Mousse är populärt såväl inom konditoribranschen som bland desserter och hembakade tårtor. Så frågan är om inte den nya Daimtårtan med mousse kommer att göra valet vid frysdisken svårt. Vilken ska man välja när det finns två oemotståndligt goda Daimtårtor?
– Vi har haft många diskussioner på bageriet om vilken tårta som är godast. Viktigast är såklart vad våra kunder tycker och därför har vi startat en omröstning där svenska folket får avgöra vilken som är deras favorit, säger Sofie.

Almondy mandeltårta med Daim och mjölkchokladmousse består av en tunn mandelbotten, ett generöst lager len mjölkchokladmousse, ett överdrag av mjölkchoklad och sedan är tårtan toppad med knäckiga bitar av Daim.
– Tårtan är inte bara fantastiskt god, den tinar på bara 30 minuter. Ett snabbt och enkelt sätt att överraska familj och vänner med något riktigt gott, säger Sofie.

Almondy mandeltårta med Daim och mjölkchokladmousse finns i butik från vecka 6 och bakas fram till vecka 36. Tårtan kostar cirka 45 kronor och finns i frysdisken på bland annat ICA, Hemköp, Willys, City Gross och Coop. En tårta väger 400 g och räcker till cirka 8 bitar. Nyheten är glutenfri, precis som alla tårtor i Almondys sortiment. Rösta på din favorit på almondy.se

För mer information, kontakta gärna:
Sofie Funevik, Marknadschef Almondy. Tfn 0721-882025. E-post: sofie@almondy.com

För bilder och produktprov: Ida Nilsson, V&B Change, tfn 0709-134037, E-post. ida.nilsson@valentin.se

Om Almondy
Almondy (tidigare Mandelbageriet) är ett Göteborgsbaserat bageri som bakar och säljer djupfryst tårta både inom detaljhandeln och restaurang & storkök. Företaget startade 1982 och säljer idag tårta till 41 länder världen över. Sortimentet består av 10 oemotståndligt goda recept, alla inom samma unika koncept ”gott, enkelt och glutenfritt”.

Taggar: