Förlängd anmälningsperiod till den 30 juni

Report this content

Bioteknikföretaget AlphaHelix i Uppsala genomför en nyemission och en notering på AktieTorget. Nyemissionen och noteringen är villkorad av att minst 24,5 Mkr tecknas i emissionen. Styrelsen har beslutat att förlänga anmälningsperioden för teckning av aktier till och med den 30 juni 2006. Ny likviddag är den 6 juli och ny första dag för handel är beräknad till den 15 augusti 2006. Affärsstrategerna har tecknat för 10 Mkr.

Bolagets instrument analyserar DNA snabbare och med en högre känslighet än konkurrerande produkter på marknaden. AlphaHelix har utvecklat QuanTyper, avsedd för diagnostik och MegaCycler avsedd för storskalig forskning. AlphaHelix samarbetar med potentiella slutkunder som förväntas provanvända instrumenten under hösten 2006 (QuanTyper) och våren 2007 (MegaCycler). Nyemissionen uppgår till 35 Mkr vid full teckning och före emissionskostnader. Teckningskursen är 13,70 kr per aktie. Nyemissionen motsvarar en utspädning om cirka 47% vid full teckning och en bolagsvärdering om cirka 40 Mkr före emissionen. Prospekt och anmälningssedel kan laddas ned från www.aktietorgetservice.se AlphaHelix Molecular Diagnostics AB (publ) är avstämningsbolag hos VPC och har idag drygt 50 aktieägare. Huvudaktieägare i AlphaHelix är Affärsstrategerna AB (46%), Mats Malmqvist (privat och via bolag), Stig Malmqvist (privat och via bolag) samt Nicke Svanvik. Huvudaktieägarna kommer att kvarstå som aktieägare efter noteringen och kommer efter nyemissionen, vid full teckning, att kontrollera cirka 62% av röster och kapital i bolaget. Befintliga aktieägare i AlphaHelix och befintliga aktieägare i Affärsstrategerna AB har företräde vid överteckning. För mer information kontakta: Mats Malmqvist, VD AlphaHelix Molecular Diagnostics, telefon 018-57 23 03 eller 0707-70 80 09.