ALPHAHELIX DOTTERBOLAG CYBERGENE EXPANDERAR DISTRIBUTIONSNÄTET

AlphaHelix dotterbolag CyberGene AB har ingått avtal med Al Zubair Trading Establishment (AZTE) för distribution av CyberGenes CE-IVD godkända produkter i Förenade Arabemiraten. Bolaget ser stora möjligheter för dess produkter inom foster- och missfallsdiagnostik, samt inom diagnostik av manlig infertilitet, att bidra till snabbare och mer pålitliga diagnoser i regionen.

Al Zubair Trading Establishment är en etablerad aktör sedan 1996 med ett redetablerat nätverk inom klinisk genetik. De har molekylärbiologiskt expertis och erfarenhet av arbete inom fosterdiagnostik. AZTE etablerar en ledande position inom Life Science och söker högkvalitativa och innovativa produkter att erbjuda sina kunder. Bolagen ser även möjlighet att utvidga samarbetet till andra närliggande marknader där AZTE är aktiva.

CyberGene AB har även ingått avtal med Ridacom för distribution av CyberGenes CE-IVD godkända produkter i Grekland. Ridacom är en ledande leverantör inom laboratoriediagnostik, med erfarenhet av erfarenhet av in-vitro diagnostiska medicintekniska produkter. Bolaget är aktiva i flera marknader med huvudkontor i Sofia, Bulgarien, där bolagen sedan tidigare har ett distributionsavtal. Ridacom har byggt upp en bred portfölj av produkter med bibehållet fokus på snabba leveranser, kompetent kundservice och teknisk support.

VD Mikael Havsjö
Mikael.havsjo@alphahelix.com

AlphaHelix Molecular Diagnostics AB (publ) utvecklar inom dotterbolaget AlphaHelix Technologies AB instrument för snabba DNA-analyser. Dotterbolaget Techtum Lab  AB är en etablerad distributör av laboratorieinstrument och förbrukningsvaror sedan 1975. Dotterbolaget Cybergene är pionjärer inom genetisk fosterdiagnostik sedan 2004.