AlphaHelix dotterbolag Techtum har anställt ny Marketing Manager

Dotterbolaget Techtum Lab AB har anställt Johan Vänelid som Marketing Manager för att leda den nordiska expansionen. Johan kommer närmast från Telesis Bio där han ansvarade för Business Development för Norden. Innan dess var Johan på Roche Diagnostics där han ansvarade för affärsområdet NGS (Next Generation Sequencing) som Clinical Sequencing Manager. Dessförinnan var han Product Manager på Triolab inom bland annat molekylärdiagnostik.

Johan är utbildad civilingenjör inom molekylär bioteknik (M.Sc.Eng.) vid KTH samt har en forskningsexamen (Ph.Lic.) från Uppsala universitet inom utveckling av molekylära verktyg. Han tillträder sitt arbete på Techtum den 6:e mars, 2023.

"Techtums produkt sortiment inom molekylärdiagnostik av bakterier och virus i kombination med avancerade forskningsinstrument ställer höga krav på en marknadschef. Johan har en lång erfarenhet inom dessa affärsområden och har under den senaste anställningen visat hög effektivitet för introduktion av nya forskningsverktyg på den nordiska marknaden. Det känns verkligen tryggt att lämna över marknadsarbetet till Johan där jag ser stor potential för starkt ökad marknadsnärvaro och omsättningsökning med en dedikerad marknadschef." säger Mikael Havsjö, VD, i en kommentar. ”En annan positiv effekt är att jag får mer tid gällande AlphaHelix IR arbete.

Kontakt person på AlphaHelix Molecular Diagnostics AB (Publ.):
Mikael Havsjö, CEO
Mikael.havsjo@alphahelix.com

AlphaHelix Molecular Diagnostics AB (publ) utvecklar inom dotterbolaget AlphaHelix Technologies AB instrument för snabba DNA-analyser. Dotterbolaget Techtum Lab  AB är en etablerad distributör av laboratorieinstrument och förbrukningsvaror sedan 1975. Dotterbolaget Cybergene är pionjärer inom genetisk fosterdiagnostik sedan 2004.